محقق-نماینده-خاص-سازمان-ملل-در-افغانستان‌-رشوه-می‌گیرد

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با جنرال دوستم تصریح نمود که اکنون انتخابات ریاست جمهوری به بحران رفته و نماینده خاص سازمان ملل‌متحد در افغانستان نیز یک آدم بی‌غیرت و رشوه‌خوار بوده که در استخدام حکومت قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی و عضو تکت‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی، دیروز سه‌شنبه (28 عقرب) با شماری از سیاسیون و اعضای شورای ملی به ولایت جوزجان رفته و با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در اقامتگاهش دیدار کرد.

آقای محقق در این نشست مشورتی گفت:" کمیسیون انتخابات آله دست حکومت شده و انتخابات را به بحران برده است".

وی بیان داشت:" از چهارماه به این سو انتخابات و رای‌گیری در کشور جریان داشته و حالا تلاش این است که به شکل غیرقانونی آرای غیر بایومتریک داخل سیستم شود".

محقق با بیان اینکه انتخابات عملا به بحران رفته است گفت:" تادامیچی یاماماتو نماینده خاص سازمان ملل‌متحد در افغانستان هم یک آدم بی‌غیرت و رشوه‌خوار است؛ زیرا در استخدام حکومت قرار گرفته است".

در همین حال، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفت:" ما مسوولیت داریم که از رای پاک مردم خود دفاع کنیم".

آقای دوستم گفت:"من از برخورد تیم دولت‌ساز خیلی نگران هستم، سیاستی که اشرف غنی انجام می‌دهد نه به سیاست افغانیت می‌ماند و نه هم به سیاست انسانیت و رفاقت".

پیش از این، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در تاریخ ۲۶ عقرب با نشر اعلامیه‌ای خواستار توقف بازشماری آرا شده و از اعضای رهبری کمیسیون انتخابات خواسته بود که به جای تفتیش آرا، در نخست اختلافات داخلی در درون این کمیسیون را حل کنند.

به دنبال آن، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در تاریخ ۲۷ عقرب تصمیمات اخیر کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر بازشماری آرا را غیرقانونی خوانده، گفته بود که تنها فیصله‌های قانونی مورد احترام مردم افغانستان قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که تیم انتخاباتی"دولت ساز" به رهبری محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان از جمله موافقان سرسخت روند بازشماری آرا می باشد.

محقق: نماینده خاص سازمان ملل در افغانستان‌ رشوه می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد