توزیع-دومیلیون-ماسک-وطنی-از-سوی-موسسه-اکتید-برای-شهروندان

مسوولان موسسه اکتید می‎گویند که تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار ماسک وطنی را در کابل تولید کرده و قرار است تا پایان دورۀ قرنطین، دومیلیون ماسک را برای شهروندان کشور تولید و توزیع کنند.

به گزارش افغان نیوز: شاه جهان رحیمی، مسوول موسسه اکتید، امروز یکشنبه( 21، ثور ) طی یک کنفرانس خبری گفت که موسسه اکتید در نظر دارد تا پایان دورۀ قرنطین، دو میلیون ماسک وطنی را تولید و به شهروندان کشور توزیع نماید.

آقای رحیمی بیان کرد، موسسه اکتید به همکاری وزارت صحت‌عامه کشور، توزیع ماسک وطنی و قابل شستشو را در کابل آغاز نموده که توسط موسسه اکتید و دفتر اکسس در ولایت کابل و بلخ تولید می‌گردد.

وی افزود: این موسسه امروز به صورت رسمی، توزیع ماسک های وطنی را برای کارمندان شهرداری که همانند پرسونل صحی در خط مقدم مجادله با ویروس کرونا است، آغاز کرده و در روز های آینده به مردم نیز توزیع خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر، 700 هزار ماسک تولید شده که از این میان دو صد هزار شان را برای وزارت صحت عامه کشور و 300 هزار دیگر شان را برای شهرداری کابل تحویل داده است.

مسوول موسسه اکتید اظهار داشت که در صورت نیاز و براساس پلان های ترتیب شده، دومیلیون ماسک وطنی  با استندرد های جهانی برای شهروندان تولید و توزیع خواهد شد.

در همین حال، داوود سلطان زوی، رئیس شهرداری کابل گفت: تنها شهرداری نمی‌تواند که خدمات را عرضه کند. به گفته وی، نیاز به قوۀ بشری است تا کاستی های بوجود آمده را در امر مبارزه با کرونا مهار کند.

آقای سلطان‌زوی تاکید کرد، « کسانی که بخاطر کار های ضروری از خانه های‌شان بیرون می‌آ‌یند و یا به‌خاطر تداوی به مراکز صحی مراجعه می‌کنند، آباید ملبس به ماسک باشند، زیرا یکی از گزینه های است که می‌تواند انتقال این بیماری را از یک فرد به فرد دیگر متوقف سازد.»

شهردار کابل از دیگر موسسات داخلی خواست تا در این شرایط بحرانی، با نهاد های دولتی، همکاری کنند تا خلا های پیش آمده را جبران بسازیم.

گفتنی است که تولید ماسک های وطنی توسط موسسه اکتید، در آواخر ماه اپریل در ولایت کابل و بلخ آغاز گردید و قرار است تا پایان دورۀ قرنطین دومیلیون ماسک را برای خانواده های بی بضاعت تولید و توزیع کند.

این درحالی است که مسوولان وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده اند که در 24 ساعت گذشته 529 رویداد مشکوک به ثبت رسیده که از آن میان253 مورد شان مثبت تثبیت گردیده و با این رقم، تعداد مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به چهار هزارو 33 تن رسیده است.

توزیع دومیلیون ماسک وطنی از سوی موسسه اکتید برای شهروندان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد