توقع-از-خبرنگاران-بالاست-اما-امنیت-نیست

صدیق الله توحیدی، رییس کمیته مصئونیت خبرنگاران گفت: همانطوری که حکومت و مالکان رسانه‌ها انتظار دارند، ژورنالیستان کار را درست، سریع و با کیفیت انجام دهند باید در قسمت امنیت آنان نیز توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: صدیق الله توحیدی، رییس کمیته مصئونیت خبرنگاران امروز یک شنبه( 16 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفت: این کمیته بعد از حادثه 10 ثور و کشته شدن 9 تن از خبرنگاران در شش درک کابل، امکانات امینتی برای خبرنگاران تهیه کرده که در مرکز و ولایات‌ توزیع می‌گردد.

وی بیان داشت: تهیه امکانات امینتی برای خبرنگاران از جمله مسوولیت مالکان رسانه‌ها می باشد که انتظار دارند خبرنگاران تحت هر شرایطی، گزارش و مصاحبه را سریع و با کیفیت تهیه کنند.

توحیدی افزود: امکاناتی را که کمیته مصئونیت برای خبرنگاران در مرکز و ولایت‌های کشور تهیه نموده است کافی نیست و نیاز به امکانات بیشتر دارد.

رئیس کمیته مصئونیت از حکومت خواست که قانون حق دسترسی به اطلاعات را در کابل و ولایت‌های کشور عملی سازد، زیرا در حال حاضر خبرنگاران با مشکلات دسترسی به اطلاعات از ادارات دولتی مواجه اند.

از سوی دیگر، دیانا محمدی، خبرنگاران آریانا نیوز گفت: اکنون خبرنگاران هیچ گونه مصئونیت ندارند و کارمندان رسانه‌ها در معرض خطر قرار دارند.

خانم محمدی بیان داشت: کارمندان رسانه‌ها در ساحات که برای تهیه خبر و گزارش مراجعه می‌کنند، با خطر مواجه میشوند که نمونه بارز آن، رویداد تروریستی در شش درک شهر کابل می باشد.

این خبرنگار افزود: حق دسترسی به اطلاعات نیز یکی از مواردی است که ادارت دولتی فکر میکنند مالک اطلاعات اند. به همین لحاظ آگاهی لازیم را در دسترس خبرنگاران قرار نمی دهند.

توقع از خبرنگاران بالاست اما امنیت نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد