۳۰هزار-تن-در-افغانستان-زندانی-هستند

بر اساس معلومات ریاست محابس و توقیف خانه‌های وزارت امور داخله؛ در حال حاضر نزدیک به "۳۰" هزار تن به اتهام جرایم مختلف در زندان‌های کشور به سر می برند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالخلیل بختیار، معیین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله در سمینار تحت نام "بررسی عوامل اعتیاد و دسترسی آسان به مواد مخدر" گفت؛ با توجه به افزایش مشکل مواد مخدر، سطح عملیات آنان چند برابر افزایش یافته و تنها در یک ماه گذشته ده‌ها قاچاقبر را بازداشت کرده‌اند.

آقای بختیار می‌گوید که با دستگیری این قاچاقبران، در حال حاضر "۲۷" فیصد محبوسین در زندان‌های کشور را قاچاقبران مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

وی افزود:"در سال "۱۳۹۷" پولیس  در  "۴۷۲" عملیات ، "۵۲۱" قاچاقبر بزرگ و متوسط را دستگیر کرد و متهمین  به محکمه اختصاصی معرفی و اکثراً بیشتر از ده سال محکوم شده اند

معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله با بیان اینکه بیشترین تمرکز آنان بالای شهر کابل است و در یک ماه گذشته "۱۹۷" عملیات علیه مواد مخدر را در شهر کابل اجرأ کرده‌اند گفت: قرار است تا کمیته‌های مشترک به عضویت چندین اداره دولت را ایجاد کنند و برنامه‌های جامع را به گونه مشترک در بخش‌های دستگیری قاچاقبران، پرچون فروشان، جمع آوری و تداوی معتادین عملی نمایند.

اما شهزاده شاهد عضو پارلمان در گفتگو با رادیو آزادی مواد مخدر را یک مشکل جهانی می‌داند و تأکید می‌کند که نبود هماهنگی میان کشورهای منطقه و جهان در مبارزه علیه آن باعث شده، تا افغانستان قربانی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر گردد.

۳۰هزار تن در افغانستان زندانی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد