تیراندازی-مرگ‌بار-بالای-نمازگزاران-در-پروان-و-خوست

منابع محلی در ولایت‌های خوست و پروان می‌گویند که در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس هنگام ادای نماز؛ بیش از ده تن کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عادل حیدر، سخنگوی پولیس خوست می‌گوید که این حمله ساعت ۹ شب گذشته (سه شنبه، ۳۰ ثور) در روستای گورچک ولسوالی صبری، هنگام ادای نماز تراویح صورت گرفته‌است.

وی افزوده است که در این رویداد یک کودک زخمی شده و تاکنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته‌است.

در همین حال، منابع محلی در ولایت پروان می‌گویند که افراد مسلح ناشناس بر نمازگزاران یک مسجد در مربوطات مرکز این ولایت تیراندازی کرده‌اند.

وحیده شهکار، سخن‌گوی والی پروان گفته است که هرچند از جزئیات روید هنوز آماری در دست نیست اما براساس آمارهای ابتدایی، بیش از ده نفر در این تیراندازی کشته و زخمی شده‌اند.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده‌اند که در جریان این تیراندازی هفت نفر جان باخته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان ادعا نموده که این تیراندازی از سوی نیروهای دولتی صورت گرفته که در نتیجه آن 9 غیرنظامی کشته و بیش از ده غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که طالبان نه تنها اراده‌ی برای تامین صلح ندارند بلکه با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی به نهادهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا با آمادگی‌ها و تدابیر لازم، پلان های شوم طالبان را خنثی و از حملات آنان جلوگیری نمایند.

تیراندازی مرگ‌بار بالای نمازگزاران در پروان و خوست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد