شکستن-قرنطینه-زنگ-خطر-را-به-صدا-درآورد

معاون وزارت صحت عامه می‌گوید که پایان قرنطینه در برخی از شهرهای افغانستان، استراتژی‌ها مبارزه با ویروس کرونا را ناکام نموده و با افزایش شمار بیماران، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: وحید مجروح، معاون این وزارتخانه دیروز (یکشنبه، ۲۱ ثور) در یک نشست خبری گفت که اکنون شمار بیماران کووید ۱۹ در افغانستان به ۴۴۰۲ نفر رسیده است. به گفته آقای مجروح، در یک شبانه روز گذشته پنج مرگ در نتیجه این بیماری نیز ثبت شده و حالا شمار جان باختگان کووید ۱۹ به ۱۲۰ نفر رسیده است.

واقعات تازه این بیماری در یک شبانه روز گذشته شامل ۱۱۷ مورد در کابل، ۵۹ مورد در هرات، ۲۶ مورد در قندهار، ۳۱ مورد در بلخ، چهار مورد در غزنی، ۸ مورد در ننگرهار، دوازده مورد در لغمان، ۱۸ مورد در فراه، پنج مورد در هلمند، ۲۱ مورد در بغلان، در وردک و سمنگان هر کدام یازده مورد، در سرپل و جوزجان هر کدام سه مورد، ۹ مورد در پنجشیر، دو مورد در پکتیکا، ۸ مورد در پروان، ۷ مورد در کنر، چهار مرد در بدخشان، در زابل و پکتیا هر کدام یک مورد می‌شود.

آقای مجروح از این اقدام انتقاد کرد و گفت نگرانی خود را بارها اعلام کرده و بار دیگر تاکید می‌کنند که عدم رعایت محدودیت‌های قرنطینه به معنای رسیدن به اوج بیماری است.

او می‌گوید که رعایت قرنطین به معنای "زمان خریدن" برای آمادگی برای مقابله با بیماری و تاخیر در رسیدن به اوج بیماری است.

معاون وزارت صحت گفت که با پایان قرنطینه هر دو این استراتژی‌ها ناکام خواهد شد و شمار بیماران در اوج بسیار زیاد خواهد بود و "فاجعه انسانی رخ خواهد داد."

مجروح اما گفت کسانی که علایم بیماری را دارند بدون این که منتظر نتیجه باشند، خود را قرنطین کرده و از متباقی افراد جدا سازند و در صورت وخیم شدن وضعیت‌شان به شفاخانه مراجعه کنند.

وزارت صحت از بهبود یافتن ۶۵ بیمار نیز خبر داده و می‌گوید اکنون شمار بهبود یافتگان به ۵۵۸ نفر افزایش یافته است.

ثبت این آمار بی‌پیشینه (بی‌سابقه) در حالی اعلام می‌شود که روز گذشته در سه ولایت قندوز، ننگرهار و بلخ دوره قرنطینه پایان یافته اعلام شد.

شکستن قرنطینه زنگ خطر را به صدا درآورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد