عالمان-دین-در-صورت-بروز-بحران-کرونا،-مقصر-اند

والی هرات با انتقاد از غفلت و سرپیچی عالمان دین از توصیه‌های بهداشتی و صحی گفت که آنان با ویروس کرونا غیرمسئولانه برخورد می‌کنند، در صورت بروز بحران، در برابر ملت افغانستان پاسخ‌گو خواهند بود.

به گزارش افغان نیوز: سیدوحید قتالی، والی هرات دیروز  سه‌شنبه( 9، ثور) طی یک نشست خبری گفت؛ شماری از عالمان دین که اجماع جامعۀ اسلامی، فتوای الازهر و نوعیت برخورد مکه‌ مکرمه و مدینه ‌منوره با ویروس کرونا را نادیده گرفته‌اند و با سرنوشت مردم بازی می‌کنند، تاریخ این غفلت آنان را فراموش نخواهد کرد.

 آقای قتالی تصریح کرد، در حالی‌که اسلام بر حفظ جان مسلمانان تأکید کرده است، اما برخی از افراد از این وضعیت برای خود فضاسازی می‌کنند. بنابراین، در صورت بروز بحران کرونا در کشور، آنان در برابر ملت پاسخ‌گو خواهند بود.

هر چند والی هرات در سخنانش از کسی نامی‌ نمی‌برد، اما اشارۀ او به عملکرد اخیر مجیب‌الرحمان انصاری، یکی از عالمان دین در این ولایت است.

مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه شریف، نماز جمعه را با اشتراک هزاران تن از باشنده‌گان این ولایت بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کرد. او مبارزه با ویروس کرونا را یک نوع تجارت خواند.

این عالم دین همچنان در خطبۀ نماز جمعه، وزیر صحت عامه را بدعقیده و دروغ‌گو خطاب کرد و گفت که 45 روز پیش وزیر اعلام کرد که به زودی در افغانستان 120 هزار تن در نتیجۀ شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، اما با گذشت 45 روز از این حرف هنوز 120 رویداد مرگ کرونا هم در کشور ثبت نشده است.

 پس از این، سخنگوی وزارت صحت عامه از مقام‌های مسئول به ویژۀ وزارت حج و اوقاف خواست که موقف خود را در این باره روشن سازند.

در این حال مسئولان صحی در هرات عدم توجۀ شماری از عالمان دین و باشنده‌گان این ولایت را به توصیه‌های بهداشتی به داستان حضرت نوح تشبیه می‌کنند.

این درحالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 33 ولایت کشور به 1 هزار و 828 تن رسیده که از این میان 228 تن آن بهبودیافته و 58 تن دیگر آن فوت کرده‌اند.

عالمان دین در صورت بروز بحران کرونا، مقصر اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد