ثبت-هفت-واقعه-مثبت-جدید-ویروس-کرونا-در-هرات-و-کابل

مسوولان وزارت صحت عامه باابراز نگرانی می گویند که در ۲۴ ساعت گذشته، هفت واقعه مثبت کووید ۱۹ در ولایات هرات و کابل به ثبت رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز یکشنبه( 10، حمل ) طی یک کنفرانس خبری در مورد ویروس کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته از 45 سمپل مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوار های مرکزی کابل، یک رویداد مثبت ثبت گردیده است.

آقای ماریار گفت: فردی که از ولایت سرپل سمپل آن در کابل مثبت تثبیت گردیده است، تاریخچه سفر به ایران را دارد. به گفته وی، همچنان در 24 ساعت گذشته 68 سمپل مشکوک دیگر در لابراتوار ولایت هرات آزمایش شده که 61 واقعه منفی و 6 رویداد مثبت تثبیت گردیده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفت، با ثبت 6 رویداد مثبت جدیدی ویروس کرونا در هرات، تعداد واقعات مثبت به 82 مورد رسیده است.

با ثبت هفت مورد جدید ویروس کرونا در کشور تعداد واقعات این ویروس در افغانستان به شمول چهار واقعه در بین نیروهای حمایت قاطع به 117 مورد رسیده است. سه تن تاکنون به اثر مبتلا به این ویروس، جان باخته اند.

این در حالی است که تاکنون در اثر ویروس کرونا در جهان 30 هزار تن جان باخته و بیش از 640 هزار تن دیگر به این ویروس مبتلا شده و بیش از 135 هزار تن دیگر شان درمان شده اند.

از سوی هم، رئیس جمهور غنی با والیان 27 ولایت در خصوص اتخاذ تدابیر در راستای مبارزه با ویروس کرونا از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرده است.

آقای غنی گفته است که مهار کرونا رابطه مستقیم با صلح دارد و همچنان آتش بس بشر دوستانه را پیشنهاد کرده که والیان باید به نوبت خود، از آن حمایت کنند.

رئیس جمهور کشور در اخیر تاکید کرده است که والیان همچنان صلاحیت دارند تا از تمام مکاتب دولتی منحیث مراکز تجرید استفاده کرده و در قسمت اطلاع رسانی از رادیوهای محلی حمایت کنند.

ثبت هفت واقعه مثبت جدید ویروس کرونا در هرات و کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد