کارکنان-خدمات-صحی-از-امتیازات-حق-الخطر-برخوردار-می‌شوند

معاون دوم رئیس جمهور غنی می گوید: کارکنان خدمات صحی که جان شان را از دست می ‎دهند، از امتیازات معادل شهدای قوای مسلح افغانستان برخوردار خواهند بود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز با والیان ۲۷ ولایت کشور از طریق ویدیو کنفرانس در مورد اتخاذ تدابیر در راستای مبارزه با ویروس کرونا، صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور گفت که در ۳۴ ولایت کشور کمیته‌ های اضطراری تحت رهبری والیان به خاطر مبارزه با ویروس کرونا ایجاد شده است.

معاون دوم رئیس جمهور گفت: به اساس فرمان عفو رئیس جمهور، والیان مکلف اند که در مدت ۱۰ روز اقدامات مبتنی بر احکام فرمان را تطبیق نمایند. وی افزود که در صورت ضرورت و تشخیص والیان، محدودیت ‌های گردش در سایر ولایات وضع شود.

آقای دانش گفت که سکتور خصوصی ضمن آمادگی در سایر بخش‌ ها، آماده است که جایداد های شخصی شان را به گونۀ رایگان در اختیار وزارت صحت عامه قرار دهد.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور گفت که در تمام جلسات مربوط مبارزه با ویروس کرونا و در تدوین پالیسی ۱۱ مادۀ کرونا در کنار رئیس جمهور شرکت داشتم.

صالح با تاکید بر مواد پالیسی مبارزه با ویروس کرونا، گفت که دولت در رأس قرار دارد، برخلاف چهار دهۀ گذشته، درعقب موسسات بین المللی پنهان نشده، بلکه نقش رهبری را بر دوش دارد.

وی افزود: همچنان فیصله شده که کارکنان خدمات صحی امتیازات حق الخطر را دارند و کسانی که جان خود را از دست می دهند، از امتیازات معادل شهدای قوای مسلح افغانستان برخوردار خواهند بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت که بسیج قشر روحانی و عالمان دین بسیار کلیدی است که مراسم جنازه، فاتحه و مسجد منبع شیوع نباشد.

آقای صالح با بیان این که بنابر هدایت رئیس جمهور، روش های تدارکاتی آسان شده است، گفت که بسته شدن باید با تدبیر همراه باشد که باعث قحطی نگردد.

وی تصریح کرد که تفویض صلاحیت‌ ها صورت گرفته است، پیام سازی مرکزی است، اما پیام رسانی به صورت غیر متمرکز انجام می ‌شود. همچنان کمک رسانی به قشر حاشیه اقتصادی و آسیب پذیر نیز فیصله شده است و باید والیان طرح‌ های خود را در این زمینه بفرستند.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به والیان گفت که مهار این حالت رابطه مستقیم با صلح دارد و رئیس جمهور آتش بس بشر دوستانه را پیشنهاد کرده که شما به نوبۀ خود، آن را ترغیب و حمایت نمایید.

در همین حال، رئیس جمهور غنی با اشاره بر این که والیان درحالات مختلف خطر، آمادگی لازم داشته باشند، گفت: به همۀ والیان صلاحیت تفویض شده تا مصارف لازم را مبتنی بر میکانیزم نظارتی انجام دهند.

این درحالی است که کابینه افغانستان روز جمعه (٨، حمل) در نشستی فوق‌العاده "طرزالعمل" مقابله با شیوع کرونا را تصویب کرد که از دیروز، شنبه به اجرا گذاشته شد.

کارکنان خدمات صحی از امتیازات حق الخطر برخوردار می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد