جاپان-در-بخش-صحت-افغانستان-کمک-نقدی-می‌کند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که قرار است جاپان ۶.۹ میلیون دالر برای ارایه خدمات واکسیناسیون در افغانستان کمک کند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز ( سه‌شنبه، 25 حمل) در خبرنامه‌ای گفته است که جاپان ۶.۹ میلیون دالر برای ارایه خدمات واکسیناسیون در افغانستان کمک کند.
در این اعلامیه آمده است که این کمک مالی امکان تهیه واکسین و تجهیزات تزریقی واکسیناسیون را فراهم می‌کند و با این کمک ۴.۱ میلیون کودک و زن در برابر امراض مختلف از جمله سرخکان، توبرکلوز، پولیو، زردی سیاه و تیتانوس از طریق تطبیق خدمات واکسیناسیون روتین واکسین دریافت خواهند کرد.
یونیسف افزوده است که ۴.۷ میلیون کودک از طریق کارزار ملی واکسیناسیون در برابر بیماری پولیو، واکسین خواهند شد و خطر ابتلا به امراض مرگ‌بار و قابل وقایه، هنوز هم در افغانستان بالا است.
در خبرنامه‌ای این نهاد آمده است که پولیو در سال ۲۰۲۳ به دلیل خلاهای ایمنی در مناطق غیرقابل دسترس و جمعیت‌های سیار، بازگشت کرده است.
کورومیا تاکایوشی، سفیر جاپان در افغانستان گفته است: «شیوع دوباره امراض، یادآور اهمیت واکسیناسیون است. ما متعهد به حمایت از برنامه واکسیناسیون منظم برای زنان و اطفال افغانستان هستیم.»
تاج‌الدین اٌیی وال، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که برخی بیماری‌ها از جمله پولیو، زندگی کودکان را به تباهی می‌کشاند، اما این امراض قابل وقایه است.
او افزوده است که واکسین‌ها روشی مطمئن و کم‌هزینه برای حفاظت از کودکان در برابر امراض ساری و مرگ‌بار است.
در حال حاضر افغانستان و پاکستان تنها کشورهای جهان هستند که بیماری فلج کودکان در آن‌ها صفر نشده است.
براساس آمار سازمان جهانی صحت، در سال جاری میلادی دو مورد مثبت بیماری فلج کودکان در ولایت‌های کنر و نورستان گزارش شده است.

جاپان در بخش صحت افغانستان کمک نقدی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد