جاپان-برای-ارائه‌ی-خدمات-بیشتر-در-افغانستان-متعهد-است

وزارت تحصیلات عالی ا.ا.ا می‌گوید که سفیر جاپان در دیدار با سرپرست این وزارت گفته که کشورش برای ارائه خدمات بیشتر در این کشور متعهد است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر مطبوعاتی وزارت تحصیلات عالی امروز( دوشنبه، 11 سرطان) با نشر اعلامیه‌ی گفته است که تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل با ندا محمد ندیم، سرپرست این وزارت دیدار کرده است.
بربنیاد اعلامیه‌ی این وزارت، سفیر جاپان گفته است که کشورش تلاش می‌کند تا جهان را برای تعامل بیشتر با ا.ا تشویق کند.
کورمایا، گفته است که جاپان با افغانستان در بخش‌های توزیع واکسین، مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به آسیب‌دیدگان رویداد‌های طبیعی کمک‌ کرده و برای ارایه کمک‌‌های بیشتر نیز متعهد است.
از سوی هم، آقای ندیم در این دیدار گفته است، افغانستان خواهان تعامل مثبت با جهان است و این تعامل زمانی ممکن می‌شود که نمایندگان امارت اسلامی در نشست‌ها و کنفرانس‌های بزرگ بین‌المللی اشتراک کند.

پیشتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خبرنامه‌ی گفته بود که جاپان ۶.۹ میلیون دالر برای ارایه خدمات واکسیناسیون در افغانستان کمک می‌کند.
در  اعلامیه آمده است که این کمک مالی امکان تهیه واکسین و تجهیزات تزریقی واکسیناسیون را فراهم می‌کند و با این کمک ۴.۱ میلیون کودک و زن در برابر امراض مختلف از جمله سرخکان، توبرکلوز، پولیو، زردی سیاه و تیتانوس از طریق تطبیق خدمات واکسیناسیون روتین واکسین دریافت خواهند کرد.

 

جاپان برای ارائه‌ی خدمات بیشتر در افغانستان متعهد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد