جرایم-جنایی،-خواب-از-چشمان-کابلیان-ربوده-است

شهروندان کابل با ابراز نگرانی از افزایش جرایم جنایی میگویند که آنان نمیتوانند با خیال راحت از طرف شب و حتی روز در کوچه و پس کوچه های این شهر گشت و گذار کنند.

به گزارش افغان نیوز: مهدی بشری، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی الحاق ملی افغانستان امروز سه‌شنبه( ۱۷، سرطان ) طی یک کنفرانس خبری در کابل اظهارداشت که بیتوجهی مسوولان امنیتی، موجودیت اشخاص ولگرد، فروش اسلحه، و بیکاری سبب شده تا ناامنی ها در سطح شهر افزایش یابد.

آقای بشری، وضعیت امنیتی را در سطح شهر کابل نگران کننده خواند و گفت: در این شب و روز ها افراد مسلح دست به قتل، دزدی، اذیت و آزار مردم زده اما نیروهای امنیتی در امر تامین جان شهروندان بیتفاوت هستند.

رئیس سازمان اجتماعی الحاق ملی افزود: هیچ شبی نیست که در کابل، افراد مسلح دست به قتل، اختطاف، دزدی، اذیت و آزار مردم نزنند. به گفته وی، شهروندان بعد از شام خود را مصئوون احساس نمیکنند و پولیس نیز توانایی بازداشت و بازجویی آن عده افراد مسلح را که در نقاط مختلف شهر گشت و گذار می‌کنند، ندارد.

او اضافه کرد؛ شیوع بیماری کرونا، فقر و تنگدستی و بیکاری از جمله عوامل افزایش جرایم جنایی در کابل بوده و حکومت مکلف است که برای شهروندان امنیت را تامین و زمینه کار را فراهم کند و جلو گشت و گذار افراد مسلح غیر مسوول را بگیرد.

رئیس سازمان اجتماعی الحاق تاکید کرد، همین وضعیت نابسامان باعث شده که شماری از جوانان به آینده شان بی باور شوند و دست به کار های غیر اخلاقی و سرقت های مسلحانه بزنند.

این درحالی است که سرقت های مسلحانه، دزدی وسایط نقلیه، آدم ربایی، راه زنی و ایجاد وحشت به اندازه‌ای در شهر کابل افزایش یافته که نیروهای امنیتی در امر بازداشت عاملان این جرایم تاکنون ناکام بوده اند.

با این همه چالش ها، خواستیم که دیدگاه مسوولان فرماندهی پولیس کابل را در این زمینه داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشد، اما فرماندهی پولیس، چندی پیش دلیل افزایش جرایم جنایی را تراکم جمعیت، فقر و بی کاری عنوان کرده و گفته بود که بسیاری از جوانان حتی دانش آموزان مکاتب به دلیل فقر، دست به دزدی میزنند.

جرایم جنایی، خواب از چشمان کابلیان ربوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد