جلوه‌های-زشت-جنگ-در-برابر-زیبایی‌های-صلح

وزارت دولت در امور صلح، نمایشگاهی را زیر نام « عکاسی برای آتش‌بس» به خاطر نشان دادن جلوه‌های زشت جنگ در برابر زیبایی‌های صلح در کابل راه اندازی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله خنجانی، معین هماهنگی، پالسی و استراتژی وزارت دولت در امور صلح امروز( یک‌شنبه، 16 قوس) گفت که این نمایشگاه از طریق به تصویر کشیدن زشتی‌های جنگ به هدف اعمار صلح با همکاری شماری از نهادهای جامعه مدنی برگزار شده است.

آقای خنجانی افزود که جنگ در کنار ویرانی از مردم افغانستان، قربانی‌های زیادی گرفته و هزینه سالها جنگ و خشونت در کشور بسیار بلند بوده است.

او گفت که با راه اندازی نمایشگاه عکاسی می‌خواهیم صدای صلح خواهی مردم افغانستان و اعمار صلح را از وزارت دولت در امور صلح بلند نماییم؛ زیرا هنر عکاسی زبان گویایی درد و رنج مردم افغانستان است.

مریم جهان بین، عضو مرکز هنرهای معاصر افغانستان و یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه گفت که نمایشگاه حاضر هم تلخی‌های جامعه کنونی و هم جریان زندگی مردم افغانستان را در میان تمامی سختی‌های جنگ به تصویر کشیده و از این طریق می توان صدای صلح خواهی و پایان جنگ را از سوی مردم به درستی درک کرد.

خانم جهان بین افرود که خواست ما به حیث یک هنرمند و شهروند افغانستان، موفقیت پروسه صلح است و این روند نباید به یک کلیشه که سال‌ها وقت مردم افغانستان را تلف و در پایان به هیج نتیجه نرسد، تبدیل شود.

به گفته خانم جهان‌بین؛ مردم افغانستان تلخی‌های دوران گروه طالبان را تجربه کرده و هیچ‌گاهی نمی‌خواهند که این دوره‌ای از تاریخ تکرار شود و مردم خواستار زندگی مسالمت آمیز در کنار هم هستند و گروه طالبان باید این مسئله را درک نماید.

عبدالله رسولی، مسوول برنامه‌های میدیوتیک افغانستان نیز گفت که نیاز پیش‌زمینه‌‌های مذاکرات صلح، برقراری آتش‌بس سراسری در کشور است که باید دو طرف روی آن در آغاز بحث روی آجندای مذاکرات صلح به توافق برسند تا مردم دیگر قربانی خشونت‌ها نشوند.

آقای رسولی افزود که جامعه جهانی باید روی گروه طالبان و حامیان بیرونی آن برای تامین آتش‌بس و صلح دایمی در افغانستان فشار لازم وارد نماید و طالبان هم باید تمامی واقعیت‌های عینی جامعه کنونی افغانستان را بپذیرند و به دست آوردهای چند سال گذشته مردم را حرمت بگذراند.

در همین حال، ناجیه انوری، رییس عمومی ارتباطات استراتژیک وزارت دولت در امور صلح گفت که روز گذشته بحث‌ روی ترتیب آجندای مذاکرات میان دو هیأت گفتگو کننده آغاز و امروز هم ادامه دارد و جانب حکومت متعهد به تامین صلح پایدار در کشور است.

این درحالی است که روز گذشته، شورای عالی مصالحه ملی پس از هفت ماه نخستین نشست کمتیه رهبری این شورا را آغاز کرد که در آن 45 عضو شورای عالی مصالحه ملی به شمول رییس جمهور غنی و داکترعبدالله عبدالله، رییس این شورای حضور داشتند.

جلوه‌های زشت جنگ در برابر زیبایی‌های صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد