موضع-تند-سیاف-در-برابر-گروه-طالبان

عبدالرب رسول سیاف، رهبر پیشین جهادی می‌گوید: تا وقتی از داخل شکست نخوریم، از بیرون کسی ما را شکست داده نمی‌تواند؛ بنابراین در برابر طالبان باید صف قوی و مستحکم بسازیم.

به گزارش افغان نیوز: این رهبر پیشین جهادی که امروز (شنبه، ۱۵ قوس) در نخستین جلسه شورای عالی مصالحه ملی در ارگ ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، گفت که برای طالبان مصئونیت شهروندان افغانستان هیچ‌گونه اهمیتی ندارد.

آقای سیاف علاوه کرد که هیئت مذاکره‌کننده دولت توانست وحدت خود را در برابر ترفندهای گروه طالبان در دوحه حفظ کرد.

این رهبر جهادی گفت که گروه طالبان با مطرح کردن مسائل مذهبی در مذاکرات بین‌الافغانی دوحه، قصد ازهم پاشیدن این هیئت را داشت اما موفق نشد.

سیاف تاکید کرد که این گروه به دنبال به حاشیه کشانیدن دولت جمهوری اسلامی افغانستان در روند گفت‌وگوها بود، اما با هوشیاری هیئت مذاکره‌کننده دولت موفق به این کار نشد.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت که هر قدر اتحاد داخی ما در برابر طالبان تضعیف شود، به همان اندازه موضع دولت در برابر آن‌ها در ورطه شکست قرار خواهد گرفت؛ زیرا وقتی از داخل شکست نخوریم، از بیرون کسی ما را شکست داده نمی‌تواند، لذا ایجاب می‌کند که در برابر طالبان صف قوی و مستحکم بسازیم.

آقای سیاف در گذشته نیز جنگی را که طالبان «جهاد در برابر اشغال افغانستان» می‌دانند، نامشروع و خلاف شریعت اسلامی خوانده و از ادامه این جنگ از سوی طالبان سخت انتقاد کرده‌است.

این درحالی است که محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، پروسه صلح را قضیه ملی خوانده و تاکید کرد که ترکیب کنونی این شورا به دلیل نبود برخی چهره‌های سیاسی و تاثیر گذار ناقص است.

موضع تند سیاف در برابر گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد