جلوگیری-از-حمله-داعش-بر-یک-«رسانه-و-شفاخانه»-در-کابل

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام نموده که دو نفر از اعضای شاخه‌ی خراسان گروه داعش قبل از انجام حمله بر یک «رسانه و شفاخانه» در شهر کابل بازداشت شدند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی دیروز سه‌شنبه(17، سرطان) با نشر خبرنامه‌ای از بازداشت دو نفر به نام‌های «لطف‌الله» و «احمدالله» خبر داد که از باشنده‌گان ولسوالی شکردره ولایت کابل هستند.

در این خبرنامه آمده است که نیروهای امنیت ملی با اجرای عملیات «پچیده و هدفمند» این دو انتحارکننده عضو گروه داعش را بازداشت کرده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی یکی از اهداف حمله این دو عضو گروه داعش را شفاخانه‌ی مولا علی در گولایی دواخانه شهر کابل از مربوطات ناحیه سوم شهرداری عنوان کرده است.

هدف دومی یکی از رسانه‌ها در شهر کابل بوده که ریاست عمومی امنیت ملی از آن نام نبرده است.

لطف‌الله و احمدالله در پی دعوت سه عضو گروه داعش به نام‌های «احمد»، «ابوعمر» و «خبیر» جذب این گروه شده‌اند که طراح حمله بر یک شفاخانه و رسانه در شهر کابل نیز این سه تن بوده‌اند.

این سه عضو گروه داعش پس از طرح این برنامه‌، از لطف‌الله و احمدالله خواسته بودند که بر این اهداف تعیین‌شده حمله انتحاری را اجرا کنند.

این درحالی است که در جریان سال جاری دست‌کم دو مورد حمله بر شفاخانه و کارمند رسانه‌ها در کابل صورت گرفته است.

در بیست‌وسوم ماه ثور شفاخانه صدبستر دشت برچی کابل هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که در آن دست‌کم ۲۴ نفر از جمله نوزادان و مادران کشته شدند. هم‌چنان گروه داعش یک حمله علیه کارمندان تلویزیون خورشید در کابل اجرا کرد که در آن دو کارمند این رسانه کشته شدند.

جلوگیری از حمله داعش بر یک «رسانه و شفاخانه» در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد