طی-یک-ماه-تن-در-پیوند-به-جرایم-جنایی-بازداشت-شدند

فرماندهی امنیه کابل می‌گوید که در یک ماه گذشته ۳۷۹ تن در پیونده به قتل، فعالیت‌های تروریستی، اختطاف، سرقت‌های مسلحانه و سایر جرایم از شهر و ولسوالی‌های کابل بازداشت گردیده اند.

به گزارش افغان نیوز: جمعه گل همت، فرمانده امنیه کابل، امروز( سه‌شنبه، 8 میزان) در نشست خبری گفت که از هفتم سنبله تا هفتم میزان، در پی چندین عملیات قوت‌های مشترک فرمانده امنیه کابل در نقاط مختلف شهر کابل و ولسوالی‌های آن 379 تن مظنون به جرایم مختلف مانند قتل، فعالیت‌های تروریستی اختطاف، سرقت‌های مسلحانه، بمب گذاری، انتقال سلاح‌های غیر قانونی، قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت و پرونده‌‌ای آنان به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

آقای همت افزود که در این عملیات، همچنان 74 میل سلاح‌های مختلف النوع  و 18 عراده واسطه نقلیه از نزد بازداشت شدگان در اختیار پولیس قرار گرفته است.

وی افزود که در نتیجه 55 عملیات در نقاط مختلف شهر و ولسوالی‌های کابل 68 تن قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر بازداشت شده اند و از نزد آنان 51 کیلو گرام مواد مخدر و 11 لیتر مشروبات الکولی به دست آمده است.

همت در مورد دست‌آوردهای پولیس در بخش مبارزه با تروریزم یاد کرده و گفت که در جریان یک ماه پسین 115 تن متهم به جرایم تروریستی مانند بمب‌گذاری و ترور از نقاط مختلف شهر و ولسوالی‌های کابل بازداشت شده اند. به گفته او، در نتیجه بازداشت این متهمان از وقوع 18 حمله تروریستی در شهر کابل جلوگیری شده است.

فرمانده امنیه کابل از تحرک طالبان در ولسوالی‌های کابل یاد کرده و گفت که این گروه قصد مسدود کردن مسیر کابل به ولایت‌های شرقی کشور را در ولسوالی سربی داشتند؛ اما در نیتجه علمیات قوت‌های مشترک فرمانده امنیه کابل سه فرمانده  سرشناس طالبان از جمله ملان سنگین، ملا صدق الله و ملا دواجان همرا با 39 جنگجوی این گروه کشته و 13 تن دیگر آنان زخمی شدند.

همچنان آقای همت گفت که در نتیجه عملیات تیم مشترک امنیتی کابل در ولسوالی موسهی کابل 9 جنگجوی طالب کشته و بیشتر از 11 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته او، عملیات تیم مشترک امنیتی کابل در حال حاضر در ولسوالی شکردره‌ جریان دارد و این عملیات برای تامین امنیت بهتر شهر کابل در ولسوالی شکردره راه اندازی و تا ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک ادامه دارد.

فرماندهی امنیه کابل در حالی از دست‌آوردهای پولیس و بازداشت 379 تن در پیوند به جرایم جنایی سخن می‌گوید که که شهروندان  کابل از سرقت‌های مسلحانه و راه‌زنی انتقاد کرده  و می‌گویند که دزدی‌های مسلحانه و راه‌زنی در این شهر به اوج خود رسیده است.

طی یک ماه 379 تن در پیوند به جرایم جنایی بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد