رهبر-جدید-شاخه-خراسان-داعش،-عضو-شبکه-حقانی-است

محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که شهاب‌ المهاجر، رهبر تازه منصوب شده شاخه خراسان گروه داعش، عضو شبکه حقانی است.

به گزارش افغان نیوز: پیش از این، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش بود. او در شانزدهم حمل سال جاری همراه با ۱۹ عضو دیگر این گروه توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

آقای اندرابی دیروز (دوشنبه، ۱۳ اسد) در تویتی همچنان نوشت که شبکه حقانی و گروه طالبان روزانه فعالیت‌های تروریستی خود را در افغانستان انجام می‌دهند، اما زمانی که با این حملات به اهداف سیاسی‌شان نرسیدند، آن را به گروه داعش نسبت می‌دهند.

این درحالی است که طی در حدود یک هفته‌ی اخیر، دست‌کم دو حمله‌ی بزرگ و مرگبار در ولایت‌های لوگر و ننگرهار رخ داده که طالبان از گرفتن مسئولیت آن شانه خالی کرده‌اند. اما دولت افغانستان می‌گوید که طالبان به دلیل این که زمینه‌ی فعالیت برای دیگر گروه‌های تروریستی را فراهم کرده،‌ مسئول این گونه حملات اند.

در حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده در لوگر که یک روز پیش از عید قربان انجام شد، نُه نفر کشته شدند. در حمله بر زندان ننگرهار نیز دست‌کم ۲۵ نفر کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رهبر جدید شاخه خراسان داعش، عضو شبکه حقانی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد