جلوگیری-از-شیوع-مرگ‌بار-کرونا-باید-جدی-گرفته-شود

سازمان صحی جهان می‌گوید، برداشتن محدودیت‌هایی که به‌خاطر پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا وضع شده اند، به‌شیوع مرگ‌بار آن انجامیده می‌تواند.

به گزارش افغان نیوز: تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس عمومی این سازمان دیروز در یک نشست خبری گفت: "در برخی از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، جرمنی، فرانسه و هسپانیا از کند شدن همه‌گیری این ویروس استقبال شده اما در جاهای دیگر به‌شمول ۱۶ کشور افریقایی افزایش نگران‌کنندۀ ویروس کرونا دیده می‌شود."

رئیس سازمان صحی جهان افزود، نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد مثبت این ویروس و جان باختن بیش از ۹۲ هزار تن در سرتاسر جهان به این سازمان گزارش شده است.

تدروس دیروز افزود که مشخصاً به این خاطر نگران است، زیرا به گفتۀ او در شماری از کشورها گزارش‌هایی از ابتلای تا ۱۰ درصد کارمندان صحی به این ویروس وجود دارند.

در این میان، قرار است سازمان ملل متحد به‌کشور‌هایی‌که بیشتر از دیگران نیازمند اند، روند تنظیم و توزیع امکانات طبی را هماهنگ سازد.

رئیس سازمان صحی جهان گفت: "هر ماه آن‌ها نیاز خواهند داشت، دستکم ۱۰۰ میلیون ماسک طبی و دستکش، تا ۲۵ میلیون دستگاه تنفس مصنوعی، چپن و وسایل محافظتی صورت و هم چنان ۲ اعشاریه ۵ میلیون تست تشخیصی و مقدار زیاد بسته‌های آکسیجن و دیگر لوازم را به کشور‌ها بفرستند.

به گفتۀ او، برنامۀ غذایی جهان این وسایل را توسط چندین طیارۀ کوچک و بزرگ به شمول ۸ طیارۀ نوع ۷۴۷ انتقال خواهد داد.

این درحالی است که براساس آمار پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده امریکا، همه‌گیری کروناویروس تا چاشت جمعه دهم اپریل (۲۲ حمل) جان ۹۸۴۰۰ نفر را در سرتاسر جهان گرفته و شمار مبتلایان آن به اضافه تر ازیک میلیون و ۶۳۱ هزار نفر رسیده است.

جلوگیری از شیوع مرگ‌بار کرونا باید جدی گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد