جلوگیری-از-موجودیت-پولیس-خیالی-در-وزارت-داخله

وزارت امور داخله کشور از ایجاد سیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی آپس (APPS) به منظور جلوگیری از موجودیت پولیس خیالی در این نهاد خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که سیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی آپس (APPS) جهت نظارت و بررسی موجودی منابع بشری، بهبود سوابق اسنادی منسوبین پولیس، رسیدگی بهتر به نیروهای پولیس ملی و کاهش فساد در این سکتور حیاتی می‌باشد.

در اعلامیه آمده است که سیستم موجودی منابع بشری به مسوولین قدمه بالا در پولیس ملی کمک می‌کند تا آنها تعداد مشخص و کافی پرسونل پولیس را در ساحات زیر کنترول خود برای تأمین امنیت، تنفیذ قانون و تأمین نظم و امن عامه در اختیار داشته باشند.

همچنان تطبیق کامل این برنامه وزارت امور داخله را قادر می‌سازد تا پولیس ملی در تمامی نقاط کشور به گونه مستمر معاش خود را در زمان مناسب دریافت کنند.

تیم های موجودی منابع بشری وزارت امور داخله در جریان سال روان به تمامی ولایات کشور فرستاده شده‌اند که در حال حاضر به استثنای چند ولسوالی، کار ثبت 90 درصد پرسونل در ولایت‌ها و ولسوالی ها به پایه اکمال رسیده است.

تیم های موظف موجودی منابع بشری اسنادی را که قبل در مورد پرسونل وجود دارد، نظارت و تأیید می‌کنند. هنگامی که این اسناد تأیید شد، مرحله پردازش اطلاعات تازه آغاز می‌شود. اگر فردی قبلاً وارد سیستم نشده باشد، اولاً بایومتریک و سپس ثبت سیستم می‌شود و اگر فرد از پیش داخل سیستم باشد، حضور دوباره او در سیستم تأیید می‌شود.

در کنار آن، معاشات تمام منسوبین ثبت شده در سیستم آپس به حساب شان انتقال می‌یابد و کسانی که معاشات برج سرطان شان را دریافت نکرده‌اند به زود ترین فرصت معاشات آنها نیز اجرا می‌شود.

وزارت داخله می‌گوید که توقع می‌رود با تکمیل شدن این پروسه، اجرای معاشات و رسیدگی به نیازمندی های تشکیلاتی پولیس ملی به اسرع وقت صورت گیرد.

این درحالی است که وزارت امور داخله در پیوند به برخی اظهارت مبنی بر موجودیت پلیس خیالی در صفوف نیروهای پلیس ملی کشور طی اعلامیه ای این اظهارات را رد کرده بود.

جلوگیری از موجودیت پولیس خیالی در وزارت داخله

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد