اجماع-جوانان-دسترخوان-ملی-را-سفره-فساد-نسازید

اجماع جوانان کابل و زون غرب طی یک نشست اعتراضی در پیوند به پروسه دسترخوان ملی که چندی پیش از سوی حکومت افتتاح شده بود، با شعار« دسترخان ملی را سفره فساد نسازید» می‌گویند که حکومت تلاش دارد به نام مردم نیازمند، حساب‌های بانکی اش را پر کند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای این نهادها، دیروز( سه‌شنبه، 21 اسد) گفتند که در برنامه دسترخوان ملی افراد نیازمند شناسایی نشده و احتمال دارد که افراد زورمند دوباره همانند توزیع نان خشک، به جای افراد مستحق شامل این کمک‌ها شوند.

عبدالله صوفی زاده، رییس اجماع جوانان ناحیه پنجم شهر کابل گفت که کمک‌های حکومت به نام دسترخوان ملی برای مردم افغانستان توهین آمیز و فساد زا است و این برنامه حکومت زیر نام دسترخوان ملی زمینه حیف و میل پول هنگفت را همانند توزیع نان خشک در جریان انتشار کرونا فراهم می‌نماید.

آقای صوفی زاده افزود: پیش از این کسانی که با وکیلان گذر، ملکان قریه و کارمندان دولتی روابط و شناخت داشتند، شامل برنامه کمک‎‌های حکومت شدند و افراد نیازمند واقعی از کمک‌ها محروم ماندند. او تاکید کرد که برنامه دسترخوان ملی حکومت که از سوی خانه ملت یعنی پارلمان رد شده است، به نام کمک به مردم نیازمند، زمنیه فساد و حیف و میل را برای زورمندان فراهم می کند.

احسان الله هوتک، رییس اجماع جوانان ناحیه نهم نیز گفت که در برنامه توزیع نان خشک حکومت در جریان قرنطین 80 درصد کمک‌ها به کسانی توزیع شد که نیازمند نبودند و تنها 20 درصد کمک‌ها به افراد مستحق توزیع گردید.

اعضای اجماع جوانان نواحی کابل و جمعی از نهادهای جامعه مدنی زون غرب( هرات) بانشر اعلامیه گفتند که فساد و مدیریت ناسالم حکومت باعث شده که مردم نسبت به برنامه های حکومت اعتماد شان را از دست بدهند و وضعیت اقتصادی کشور نیز بدتر از گذشته شود.

اعضای اجماع جوانان کابل و زون غرب در اعلامیه خود تاکید کرده که در دوره بحران کرونا کمک های زیادی برای مردم افغانستان از طرف جامعه جهانی و بانک جهانی صورت گرفت؛ اما به صورت درست در دسترس مردم نیاز و مستحق افغانستان قرار نگرفت و مورد فساد و دزدی قرار گرفت که نمونه بارز آن فساد و اختلاس گسترده در بودجه توزیع نان خشک و بودجه شفاخانه‌های کوید - 19 می باشد.

در اعلامیه آنان آمده است که مردم افغانستان از این نوع بازی های حکومت خسته شده و دیگر تحمل به سخره گرفتن را ندارند و به منظور شناسایی افراد مستحق و نیازمند مدیریت دسترخوان ملی باید در همکاری با جامعه مدنی، شوراها و ناحیه ها دوباره تنظیم شود.

این درحالی است که حکومت افغانستان در بیست‌وهشتم ماه گذشته، برنامه دسترخوان ملی را به منظور کمک به بیش از چهار میلیون خانواده به هزینه بیش از 244 میلیون دالر افتتاح کرد؛ اما پارلمان کشور بودجه این برنامه را پیش از رفتن تعطیلات تابستانی رد کرد.

اجماع جوانان: دسترخوان ملی را سفره فساد نسازید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد