حمله-هوایی-نیروهای-امریکایی-هیچ-ربطی-به-طالبان-نداشت

خانواده‌های قربانیان حمله هوایی امریکا به ولایت کندز می‌گویند؛ زمان بمباران نیروهای امریکایی، هیچ عضو گروه طالبان در ساحه حضور نداشت و تنها مردم ملکی قربانی این حمله شده اند.

به گزارش افغان خبر، نیروهای امریکایی در پی کشته شدن دو سرباز خود در ولایت کندز، عملیات مشترک را با نیروهای امنیتی کشور راه اندازی کردند که در این حمله 30 غیر نظامی کشته شدند.

مقامات امریکایی گفته اند؛ این اقدام در پی درخواست نیروهای افغان انجام شده بود اما برخی از مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که حمله هوایی در پی عملیات جستجو برای رهبران طالبان در کندز صورت گرفته است.

با این وجود، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی پس از حادثه نوشت که «محمد ایوب» یکی از بزرگان قومی به این روزنامه گفته که در زمان حمله، هیچ جنگجوی طالبانی در این قریه وجود نداشت.

«الله داد» که 3 فرزند، یک برادر، 4 خواهر زن، و 17 نفر از اقوام خود را در حمله هوایی نیروهای آمریکایی از دست داده، نیز به نیویورک تایمز گفته که حملات هوایی هیچ ارتباطی به طالبان نداشت.

وی ضمن تأکید بر گرفتن انتقام خون غیرنظامیان گفت، باید عاملان این حادثه دستگیر و مجازات شود و امریکایی ها باید خانه‌های ویران شده را نیز بازسازی کنند.

شهروند کندزی به حکومت وحدت ملی هشدار داد: " اگر دولت به خواسته‌های ما توجه نکند، هر کاری را که باید انجام دهیم را انجام خواهیم داد و ما آماده مردن در این راه هستیم."

 

حمله هوایی نیروهای امریکایی هیچ ربطی به طالبان نداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد