سازمان-ملل-خواهان-حفاظت-مدافعان-حقوق-بشر-در-جریان-درگیری-ها-است

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) با تجلیل از روز جهانی حقوق بشر نقش حیاتی مدافعین حقوق بشر را برجسته ساخت و از همه خواست تا برای حفاظت از حقوق زنان، مردان و اطفال آسیب پذیر ایستادگی نمایند.

به گزارش افغان خبر: در محفلی که به حمایت دفتر یوناما روز پنجشنبه در کابل برگزار شده بود، مدافعین برجسته حقوق بشر در مورد اینکه درگیری و منازعات مسلحانه تا چه اندازه کار آنها را که از اهمیت زیادی برخوردار است،با چالش مواجه ساخته، بحث کردند.

فعالین حقوق بشر با دفاع از حقوق دیگران ثابت ساختند که ضایع شدن حق یک نفر به شخصیت همه صدمه می زند.

فعالیت مدافعین حقوق بشر با وجود سوء استفاده از حقوق بشر و خشونت در سراسر کشور سخترشده است - سوء استفاده هایی که میتواند در جریان درگیری و منازعات مسلحانه، در محل کار و یا در خانه اتفاق بیافتد.

تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: " شعار امسال مدافعین حقوق بشر افغانستان "همین امروز برای دفاع از حق کسی به پا خیزید" می باشد، را مجسم ساخته اند. " این مردان و زنان، قهرمانان واقعی هستند و ما به شمار زیادی از اینگونه انسان ها برای حفاظت از حقوق بشر در سراسر جهان نیاز داریم."

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد و رئیس دفتر یوناما افزود:" این قابل قبول نیست، که خطرات متوجه زندگی فعالین حقوق بشر ازاثر تشدید منازعات مسلحانه افزایش یافته است. همه طرف های درگیر باید برای محافظت مدافعین حقوق بشر کوششهای بیشتر نماید."

یوناما به فعالیت هایش از طریق مساعی پسندیده برای حصول اطمینان از اینکه همه طرف های درگیر در منازعات مسلحانه به

مدافعین حقوق بشر احترام می گذارند و با آنها کار می کنند، ادامه می دهد.

سازمان ملل از نزدیک نقض حقوق بشر در برابر گروه های آسیب پذیر به شمول زنان، اطفال و افراد دارای معلولیت و همچنان مدافعین آنها را نیز بررسی می نماید.

دفتر یوناما از فراخوان نهادهای حقوق بشری در سراسر کشور برای فراهم کردن فضای مناسب برای مدافعین حقوق بشر برای

دفاع از حقوق همه افغان ها، حمایت می کند.

مدافعین حقوق بشر در محفل روز پنجشنبه در کابل تاکید کردند که صلح ، آشتی، حقیقت یابی، پاسخگویی و عدالت برای ایند افغانستان مهم هست.

سازمان ملل متحد روز جهانی حقوق بشر را امروز در سراسر جهان و افغانستان با به رسمیت شناختن دست آوردهای حقوق بشری از زمان تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر و بعد از صدمه جنگ جهانی دوم، تجلیل می کند.

این آغاز یک شناخت در سراسر جهان برای نیاز به بهبود و حفاظت از حقوق بشری همه مردم است. مدافعان حقوق بشر، درصف اول این تالش ها هستند.

سازمان ملل خواهان حفاظت مدافعان حقوق بشر در جریان درگیری ها است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد