داعش-تهدید-جدید-برای-تحقق-حقوق-بشر-در-افغانستان-است

ریاست اجرائیه در اعلامیه‌ی گفته که هر فرد حق دارد از ارزش های انسانی برخوردار باشد، اما گروه های القاعده طالبان و داعش تهدید جدی برای تحقق این ارزش ها در کشور است.

به گزارش افغان خبر: ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه‌ی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر گفته که حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین ارزش‌های جهان امروز است.

در اعلامیه ذکر شده که هر انسان و هر شهروند حق دارد از حقوق اساسی خود در جامعه برخوردار باشد و برای زندگی مسالمت آمیز اجتماعی و تحقق رفاه و آسایش عمومی، هر کشور نیازمند رعایت ارزش‌های حقوق بشری مثل آزادی، برابری، عدالت و احترام متقابل در میان شهروندانش می‌باشد.

بر اساس اعلامیه ریاست اجرائیه؛ در کشور ما در پهلوی مشکلات دیگر٬ مهم‌ترین مانع فرا راه تحقق حقوق بشر٬ گروه‌های تروریستی و دهشت افکن مثل القاعده، طالبان و گروه نو ظهور داعش اند.

ریاست اجرائیه به این باور است که این گروه ها در پی خلق فاجعه و نقض حقوق بشر هستند و با ایجاد وحشت و دهشت و سلب آرامش عمومی می‌کوشند تا اذهان عمومی را مخدوش کنند.

ۀآنها با انجام حملات تروریستی در پی این است که به اعمال شوم و ضد انسانی خود دست یابند.

ریاست اجرائیه گفته که گروه‌های تروریستی بارها مرتکب جنایت جنگی و نقض صریح حقوق بشر در افغانستان شده‌اند. نقض حقوق افراد ملکی به‌ویژه قربانی گرفتن از زنان و کودکان همواره از سوی گروه‌های دهشت افکن به‌طور فجیع صورت گرفته است.

در این اعلامیه آمده تروریزم، وابسته و متعهد به هیچ قوم، ملت، مذهب و جغرافیایی خاص نیست٬ بلکه یک تهدید جهانی در برابر ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی تمام بشریت امیباشد که افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریزم قرار دارد.

ریاست اجرائیه تصریح کرده که دولت حقوق اساسی شهروندان و حفظ ارزش‌های حقوق بشری به خصوص مبارزه برای محو خشونت علیه زنان را در کشور از اولویت‌های کاری خود می‌داند و در این زمینه از تمام توان، امکانات و ابزارهای ممکن استفاده می‌کند.

داعش تهدید جدید برای تحقق حقوق بشر در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد