زندانیان-ولایت-هرات،-سال-آینده-به-تحصیلات-عالی-دسترسی-پیدا-میکنند

حدود۵۵۰ تن از فارغان صنف دوازدهم در زندان مرکزی ولایت هرات قرار است در سال (۱۳۹۶) وارد دانشگاه و شامل تحصیلات عالی شوند.

به گزارش افغان خبر: جنرال عبدالله عزیزی، مدیر زندان مرکزی ولایت هرات ضمن تایید این خبر در گفتگوی اختصاصی به خبرنگارمان می‌گوید: طبق صحبت‌های که بین مدیریت محبس و کدر دانشگاه دولتی این ولایت شده قرار است این افراد علم و تحصیل شان را افزایش دهند.

وی علاوه می‌کند یک بلاک تنها برای آموختن این 550 تن اختصاص یافته که می‌توانند، تحصیل شان را در آنجا به پایان برسانند.

این مقام گفت که این روند می‌تواند، وضع فعلی دانش آموزان زندان ولایت هرات را بهتر کند و نتیجه مطلوبی را برای شان به همراه داشته باشد.

آقای عزیزی تصریح می‌کند طبق وعده‌های ریاست معارف و دانشگاه دولتی هرات قرار است امتحان کانکور (1396)  سال آتی نیز در زندان این ولایت گرفته شود.

به گفته او "زندان جای خواب و استراحت نیست، بلکه مکانی برای آموختن علم ودانش است که باید زندانیان این زندان به این نقطه توجه زیادی داشته باشند".

موصوف می‌افزاید مدیریت زندان مرکزی هرات در صدد آن است، تا این زندان را به یک زندان نمونه در افغانستان و حتی به کشورهای همسایه معرفی کند.

در همین حال زیاد تلاش‌ کردیم که نظر مسئولان دانشگاه دولتی ولایت هرات را داشته باشیم، اما آنان حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند.

با این وجود محمد عارف روستایی، آگاه امور در ولایت هرات گفت که تناسب به گذشته جنرال عزیزی از راه‌کار بالای وارد میدان زندان این ولایت شده‌است.

او می‌گوید در زمان مدیران سابق زندان هرات این گونه حرف‌های چیده نبود، اما این حالت به فایده زندانیان و خانواده‌های آنها می‌باشد.

به گفته وی "اگر دولت مردان کشور حمایت‌های شان را در این مورد بیشتر سازد، می‌توان گفت که در آینده هیچ فردی در کشور بی سواد نخواهد ماند".

همچنین شماری از زندانیان زندان مرکزی ولایت هرات می‌گویند اگر این روند در آینده تطبیق شود می‌تواند، نتیجه خوبی را برای قشر درس خوان به همراه داشته باشد.

آنان گفته‌اند این موضوع خواهد توانست، سرگرمی‌ی برای زندانیان باشد و آنها در آینده از تحصیلات عالی برخوردار شوند.

این افراد می‌افزایند "هر چند رهبری زندان ولایت هرات برنامه‌های زیادی را انجام داده، تا وضع کنونی این مرکز بهتر شود".

گفته می‌شود بیش از (3000) سه هزار زندانی در حال حاضر در زندان مرکزی ولایت هرات بوده که نزدیک به (200) تن شان را زنان تشکیل می‌دهند.

زندانیان ولایت هرات، سال آینده به تحصیلات عالی دسترسی پیدا میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد