حکومت-آزادی-رسانه‌ها-را-نقض-میکند

حسین علی علی زاده یکی از فعالان رسانه‌ی و استاد دانشگاه میگوید؛ حکومت در مدت ۱۵ سال آزادی رسانه‌ها را فراهم کرده؛ اما حکومت پیشتر از همه این آزادی را نقض میکند.

به گزارش افغان خبر: حسینعلی علیزاده استاده دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ رسانه‌ها افکار عامه را شکل میدهند و مردم تمام عملکرد حکومت و دولت  را از عینک رسانه‌ها مشاهده میکنند نه از دیگر مجراء.

آقای علیزاده گفت؛ حکومت در مدت 15 سال زمینه آزادی رسانه‌ها را در کشور فراهم کرده است اما این آزادی در نخست از سوی خود حکومت نقض شده است.

به گفته این استاد دانشگاه؛ حکومت تنها در شعار از رسانه‌ها حمایت کرده و میکند اما در عمل این خود حکومت بوده است که آزادی رسانه‌ها را نقض کرده نه دیگر نهاد ها.

علیزاده بیان داشت؛ رسانه‌های با مسئولیت هستند که حکومت خوب و پاسخگو  را شکل می‌دهد اما در افغانستان حکومت به رسانه‌ها آزادی داده است و هیچ توجهی به مسئولیت رسانه‌ها ندارد.

این استاد دانشگاه ابراز داشت؛ رسانه‌ها همواره توجه جدی به آزادی خود شان داشته اند اما مسئولیت که به دوش رسانه‌ها است هیچ توجهی نشده است.

این فعال رسانه‌ی بیان داشت؛ به دلیل نبود همکاری حکومت با رسانه‌ها، مطبوعات جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده نتوانسته اند.

او افزود؛ حکومت هیچ کنترول بر محتویات رسانه‌ها ندارد.

علیزاده در مورد قانون دسترسی به اطلاعات گفت؛ قانون در افغانستان همواره قربانی سیاستمداران شده است و اکنون نیز این پروسه جریان دارد.

او گفت؛ قانون در افغانستان تصویب میشود اما درصد که جنبه عمل به خود میگرد کم است.

قانون حق دسترسی به اطلاعات در روزهای آغازین حکومت وحدت ملی توشیح شده و رئیس جمهور کشور در ان زمان به رسانه‌ها تعهد سپرد که از رسانه‌ها و آزادی رسانه‌ها حمایت همه جانبه میکند اما در عمل دیده شده است که ان تعهد رئیس جمهور جنبه عمل به خود نگرفته است و رسانه‌ها و خبرنگاران هر روز تحقیر و توهین میشود.

حکومت آزادی رسانه‌ها را نقض میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد