درخواست-غیرقانونی-دو-وکیل-از-آمر-حوزه-پنجم-کابل

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که دو وکیل بخاطر رهایی موتر‌های بی‌اسناد بالای آمر حوزه پنجم پولیس فشار آورده اند. در صورت تکرار این مزارحمت، صدای‌شان را نشر خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز دو شنبه(3، قوس) به سلسله  جلسه‌های شش و نیم صبح، در صفحه فسبوک اش نوشته است که امید است که هشداریه جلسات شش و نیم صبح برای تطبیق میثاق امنیتی  در ارتباط به موتر های بی اسناد را جدی بگیرید.

وی افزوده است که دیروز بازهم یک تعداد موتر های بی اسناد در حوزه پنجم  توقف داده شد  و مستقیما در خدمت گزمه های شهری و روستایی پولیس قرار داده شد. تصادف نیک و شیرین این‌که همه این موتر‌ها مدل‌های بلند بودند.

صالح تصریح نموده که دو نفر از وکلای محترم  بخاطر رهایی این موتر های بی اسناد بالای آمر حوزه پنجم پولیس فشار آورده بودند. بنابراین، اگر این وکلا بار دوم در تطبیق قانون مزاحمت ایجاد نمایند، صدای‌شان را نشر خواهیم نمود.  

معاون اول ریاست جمهوری در عین حال از تمام شخصیت های سیاسی و مقامات دولتی  خواهش نموده که در کار پولیس – امنیت ملی – سارنوالی و دیگر نهاد های دولتی  با استفاده از محافظین خویش مداخله نکنند.

به گفته وی؛ محافظین مقامات برای حفاظت شخصی شان توظیف اند و حیثیت مفرزه های کوچک پولیس در عقب هرکس را ندارند. اگر ازین محافظین در کار های غیر از مسوولیت مستقیم شان کار گرفته شود اقدام می نماییم. حتمن از اقدامات روز های اخیر ما واقف هستید و من یقین دارم که شما قاطعیت ما را به  آزمایش نخواهید گرفت.

آقای صالح  گفت: شماری گفته اند؛ فلانی که عکس اش به عنوان فرد تحت پیگرد  نصب شده در واقع منسووب دولت است. بدون شک که شماری از افراد تحت پیگرد حتمن در داخل دولت کار می‌کنند؛ ولی ما بخاطر حرمت به نهاد های ملی از دادن جزییات ابا میورزیم ورنه در دستگیری های هفته های اخیر شماری از منسووبین مجرم در سطوح مختلف نیز شامل برنامه می‌شوند. در عین حال کسانیکه ثابت سازند که درین جرمها مستقیم یا غیر مستقیم دست نداشته اند راه درست و حقوقی برای عذر خواهی از آنها نیز بلدیم.

معاون اول ریاست جمهوری رضایت مردم را از جلسات شش ونیم برای تطبیق میثاق امنیتی کابل ۵۳ درصد خوانده و می‌گوید: صدا هایی را در اختیار داریم که می‌گویند: «به لحاظ خدا پشت طالب و تروریست را ایلا بتین. این نیمه نمانین‌هاست که بیخ ما را می‌کند.»

این درحالی است که کارشناسان می‌گویند: ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی امنیت ملی کشور را تقویت خواهد کرد، زیرا بیشتر کارهای غیرقانونی با استفاده از موترهای بدون اسناد انجام می‌شود.

درخواست غیرقانونی دو وکیل از آمر حوزه پنجم کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد