امریکا-کابل-باید-مبارزه-با-فساد-اداری-را-تقویت-کند

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل از حکومت افغانستان خواسته است که تعهداتش را در قبال مبارزه با فساد و پاسخگویی تقویت کند.

به گزارش افغان نیوز: راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اداری گفته است که پیشرفت در زمینه مبارزه با فساد به معنای نتایج قابل اثبات است که به حمایت گسترده مردم، تقویت افغانستان و تضمین حمایت مستمر جامعۀ جهانی از این کشور منجر می‌شود.

او در تویترش نگاشته است: "می‌خواهم تاکید کنم که ایالات متحده توقع دارد تا حکومت افغانستان با اولویت‌بندی یک مبارزۀ معنادار و قابل اثبات علیه فساد، تعهد خود را در زمینه شفافیت و پاسخگویی تقویت کند".

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل تاکید کرده است که حکومت افغانستان برای نشان‌دادن تعهد در مبارزه با فساد و اصلاحات بنیادی، باید به معافیت از مجازات زورمندان رسیدگی کند و پیامی را به بازیگران قدرتمند بفرستد كه "جنایات" آنها نیز مجازات در پی خواهد داشت.

پیش از این اتحادیه اروپا و شماری از نهادهایی که در راستای مبارزه با فساد کار می‌کنند، خواستار مبارزۀ جدی حکومت افغانستان در برابر فساد شده بودند.

اتحادیه اروپا در ۱۲ نومبر سال روان میلادی، در ششمین کنفرانس سالانۀ مبارزه با فساد، بر ایجاد یک کمیسیون مبارزه با فساد و استراتیژی جدید در این زمینه تاکید کرد.

رییس جمهور غنی هم‌زمان با این درخواست، فرمان ایجاد این کمیسیون را صادر کرد و اعضای آن حدود سه هفته پیش سوگند وفاداری یاد کردند.

پیش از این، دفتر سرمفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان گفته بود که حکومت افغانستان برضد فساد سیستماتیک گام‌های محدود برداشته و مبارزه با فساد تنها به برگزاری کنفرانس‌ها خلاصه شده است.

امریکا: کابل باید مبارزه با فساد اداری را تقویت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد