وزارت-مالیه-در-ثبت-موترهای-بی‌پلیت-کارشکنی-می‌کند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اگر وزارت مالیه در ثبت موتر های بی پلیت دست از کار شکنی برندارد، شماری زیادی را به لوی سارنوالی معرفی خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز پنج شنبه(6، قوس) به سلسله نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که وزارت مالیه در ثبت موتر های بی پلیت قصدا و عمدا کار شکنی می نماید .

وی از اداره لوی سارنوالی کشور به خاطر مداخله درین موضوع و کشانیدن شماری از مقامات به پنجه عدالت سپاس نموده و افزوده است که بازهم از بخش های معین و مشخص  وزارت مالیه میخواهیم دست ازکار شکنی و کند کار کشیده و به مردم خدمت نمایند. در غیر آن مجبور خواهیم شد که شماری زیادی را به لوی سارنوالی معرفی نماییم.

آقای صالح می‌گوید: میثاق امنیتی ایده و طرحی است که به مردم توان میدهد تا منظم و مدیریت شده در امر مبارزه با جرم، جنایت پیشه و قانون شکن سهیم شوند و احساس کنند که دولت قدر کارشان را میداند.

بنابراین، بسیج مردم در زیر چتر یک برنامه مدون کار سخت، زمان گیر و نفس گیر است. زیرا تا اکنون استراتیژی های بدیل در امر بسیج و همسو سازی توده با نهاد های دولتی موفق نبوده است. بنابراین، میثاق امنیتی درد دل ملت است که روی کاغذ نوشته میشود و نهاد ها را مکلف می سازد تا منظم به این درد ها و خواسته ها رسیده گی کنند.

معاون اول ریاست جهوری گفت که انضباط های شهری و گزمه های مشترک پولیس و امنیت ملی با استفاده از موتر های مصادره شده و نمبر پلیت‌های خاص  کار خود را آغاز کرده اند و این ابتکار به خاطر حمایت از پسته های ثابت صورت می‌گیرد.

به گفته صالح:  تا اکنون صد ها موتر بی اسناد از نزد قانون شکن‌ها گرفتار و در اختیار پولیس و امنیت ملی قرار داده شده است. بنابراین، اگر میخواهید که موتر تان مصادره نشود با موتر بی پلیت بیرون نشوید.

صالح می‌گوید: یکی از دلایل پایین آمدن جرم همین است که مجرم نمیتواند بی هویت باقی بماند و قابل رد بابی گردیده اند. مثلا اگر اختطاف و یا دزدی که دیشام صورت گرفته بود توسط موتر بی پلیت می بود، پولیس در رد یابی آن ناکام میشد.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد که ما درین موضوع خیلی جدی هستیم و خوشحال هستیم درین حالات که ما به طرف بودیجه ریاضتی میرویم، موتر های مصادره شده کمک به بودجه نهادهای امنیتی ما است.

وزارت مالیه در ثبت موترهای بی‌پلیت کارشکنی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد