درمان-بیش-از-هزار-کودک-مبتلا-به-مریضی-سوراخ-قلب

مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی می‌گویند که این نهاد در ده سال گذشته ۱۰ هزارو ۶۰۰ کودک مبتلا به مریضی سوراخ قلب را در بیرون از کشور درمان کرده است.

به گزارش افغان نیوز: میرویس اکرم، معاون جمعیت هلال احمر افغانی امروز( یک‌شنبه، 6 دلو) در مراسم امضا تفاهم نامه‌ای همکاری میان شرکت هوایی کامیر و جمعیت هلال احمر افغانی گفت که در جریان امسال از مجموعه 2 هزار کودک مبتلا به مریضی سوراخ قلب که در این نهاد برای درمان ثبت نام کرده اند، یک هزارو 900 تن آنان را درمان کرده است.

شرکت هوایی کامیر در تفاهم‌نامه همکاری با جمعیت هلال احمر افغانی که مدت آن سه سال( 2020 تا 2023) است، مریضان مبتلا به سوراخ قلب را به گونه رایگان و همراه‌هان آنان را با 50 درصد تخفیف برای درمان به خارج از کشور انتقال می‌دهد.

به گفته آقای اکرم، شرکت هوایی کامیر پیش از این مریضان مبتلا به سوراخ قلب و یک همراه آنان را به گونه کامل رایگان به خارج از کشور برای درمان انتقال می‌داد.

او گفت: «عملیات سوراخ قلبی 2هزارو 500 دالر هزینه دارد و در ده سال گذشته 10 هزارو 600 مریض دارای سوراخ قلب را جمعیت هلال احمر افغانی در خارج از کشور درمان کرده است».

محمد سلیم بهره مند، رییس خدمات صحی جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت که در ده سال گذشته 17 هزار تن که مبتلا به مریضی سوراخ قلب هستند، در جمعیت هلال احمر برای درمان ثبت نام کرده است. او تاکید کرد: «متاسفانه به دلیل نبود امکانات کافی 30 درصد از مریضان که در انتظار برای درمان به خارج از کشور در جمعیت هلال احمر افغانی به سر می‌‎برند، جان شان را از دست می دهند».

به گفته آقای بهره مند مریضان که مبتلا به مریضی سوراخ قلبی هستند، به هندوستان و مریضان که مشکلات استخوانی دارند، به جرمنی برای درمان فرستاده می‌شوند.

رییس خدمات صحی هلال احمر افغانی افزود که علت اصلی مریضی سوراخ قلب در کشورهای جهان عوامل مختلف دارد و در افغانستان بیشتر عوامل سوراخ قلب بی احتیاطی مادران در زمان بارداری و اعتیاد آنان به مواد مخدر دانسته می شود.

سلیمان عمر، آمر تجارتی شرکت هوایی کامیر گفت که شرکت کامیر از سال 2003 تا کنون تلاش کرده است که در خدمت نهادهای داخلی افغانستان باشد و ده سال است که با جمعیت هلال احمر افغانی همکاری دارد.

این همه در حالی است که پیش از این شرکت کامیر تمامی مریضان مبتلا به بیماری سوراخ قلب را با یک همره آنان به گونه رایگان از سوی جمعیت هلال احمر افغانی به بیرون از کشور انتقال می‌داد؛ اما به دلیل آنچه که مشکلات اقتصادی دانسته می‌شود، اکنون این شرکت از همراه‌ بیماران سوراخ قلب 50 درصد هزینه انتقال به بیرون از کشور را می‌گیرد.

درمان بیش از 10 هزار کودک مبتلا به مریضی سوراخ قلب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد