ویروس-کرونا،-زنگ-خطر-را-در-افغانستان-به-صدا-درآورد

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی اعلام نموده که ضایعات و تلفات انسانی در چین در پی شیوع ویروس کرونا، مایه‌ی اندوه و ناراحتی حکومت و مردم افغانستان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که متاسفانه شیوع وایروس کرونا در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی در شرق جمهوری خلق چین باعث تلفات انسانی و سرایت این وایروس به کشورهای دیگر گردیده است. ضایعات و تلفات انسانی در چین در پی شیوع این وایروس مایه‌ی اندوه و ناراحتی حکومت و مردم افغانستان می‌باشد.

به این مناسبت مراتب تسلیت و همدردی‌ خود را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان با قربانیان این بیماری، مردم و حکومت جمهوری خلق چین ابراز می‌داریم.

اعلامیه آمده است که اقدامات به موقع حکومت و حزب کمونیست جمهوری خلق چین برای مقابله با بیماری ناشی از شیوع وایروس کرونا، رسیدگی به بیماران و جلوگیری از شیوع وایروس قابل تقدیر و ستایش است.

همچنان از اقدام به موقع حکومت چین به خاطر همکاری با دانشجویان و شهروندان افغانستان مقیم چین برای وقایه از وایروس کرونا تشکر و قدردانی می‌کنیم.

چین از دوستان و متحدان تاریخی افغانستان است و در لحظات دشوار همیشه در کنار حکومت و مردم ما قرارداشته است. در این لحظات بحرانی و دشوار ما در کنار حکومت و مردم جمهوری خلق چین قرارداریم و خود را در مصیبت آنان شریک می‌دانیم. باورمندیم که حکومت و مردم چین از این چالش به سان چالش‌های دیگر با تدبیر و سربلندی عبور می‌کنند.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت با شیوع سریع ویروس کرونا که تعداد مبتلایان آن اکنون به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده روز گذشته اعلام وضعیت اضطراری کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت صحت افغانستان کمیته هفت نفری را برای روی دست گرفتن تدابیر پیشگیرانه و انسجام همکاری‌ها شکل داده است. نماینده سازمان جهانی بهداشت در افغانستان و مسئولان ارشد وزارت بهداشت این کشور از اعضای این کمیته هفت نفری هستند.

وزارت صحت افغانستان در همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان دست به کار شده‌اند.

تیم‌های بهداشتی این دو نهاد در فرودگاه‌های کابل، بلخ، هرات و قندهار موظف‌اند تا بر اساس اعراض و علایم مشخص شده از سوی سازمان جهانی بهداشت موارد مشکوک را شناسایی و اهتمامات بهداشتی لازم را انجام دهند.

ویروس کرونا، زنگ خطر را در افغانستان به صدا درآورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد