دروازه‌های-مکاتب-و-دانشگاه‌ها-با-حفظ-تدابیر-صحی-باز-شوند

مسوولان اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی کشور با انتقاد از حکومت می‌گویند که سیاست کمیته اضطرار مبنی بر استمرار قرنطین برای نهاد های آموزشی و تعلیمی خلاف قانون بوده و باید با حفظ تدابیر صحی به این روند نقطه پایان گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد داوود بابر، مسوول اتحادیه مکاتب خصوصی، دیروز یکشنبه( 22، سرطان ) در یک کنفرانس خبری در کابل اظهارداشت که تاکنون تصامیم اعلام شده از سوی وزارت صحت عامه در مورد کرونا، بجای کمک به شهروندان، تشویش و نگرانی را به بار آورده است.

آقای بابر بیان کرد؛ به منظور توجه به همه ابعاد و مشکلات جاری در کشور، مراکز آموزشی با حفظ تدابیر صحی باید باز و آموزش حضوری از سر گرفته شود.

به گفته وی، شماری از مراکز آموزشی که توان لازم برای اتخاذ تدابیر صحی ندارند، درسهای غیر حضوری شان به رسمیت شناخته شده و امتحانات نهایی شان به صورت حضوری گرفته شود.

از سوی هم، سنجر خالد مسوول اتحادیه دارالمعلمین گفت: تصامیم اعلام شده مبنی بر تمدید قرنطین در خصوص مسدود ماندن مراکز آموزشی  خلاف قانون بوده و مکاتب و دانشگاه ها جای تعلیم و تحصیل است نه تجارت و سرمایه گذاری.

آقای سنجر، عملکرد کمیته حالت اضطرار مبنی بر تمدید مسدود ماندن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه ها را نکوهش کرده و گفت: مسدود نگهداشتن دروازه های مراکز آموزشی به معنی محروم کردن بیش از چند میلیون دانش آموز و محصل در کشور می‌باشد.

با این حال، همایون صدیقی محصیل یکی از دانشگاه های خصوصی نیز تاکید داشت که به منظور توجه به همه ابعاد و مشکلات جاری در کشور، مراکز آموزشی با حفظ تدابیر صحی باید فعالیت شان را از سر گیرند؛ زیرا تعطیلی مراکز آموزشی راه حلی برای فایق آمدن بر مشکلات کرونا نخواهد بود.

شکایت اتحادیه دانشگاه ها و موسسات خصوصی در حالی مطرح می‌شود که افغانستان هنوز هم با ویروس کرونا درگیر است و این بیماری روزانه جان شماری از شهروندان کشور را در ولایات مختلف می‌گیرد.

کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده است که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد همچنان مسدود بمانند.

دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها با حفظ تدابیر صحی باز شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد