ریاض-به-پیشنهاد-کابل-۶۰۰-مکتب-در-افغانستان-می‌سازد

سفارت افغانستان در عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض به پیشنهاد کابل، به جای ۱۰۰ مکتب، ۶۰۰ مکتب در افغانستان می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز: طبق اعلام سفارت افغانستان در عربستان، پیشنهاد کابل برای ساخت مکاتب در نشستی که روز شنبه(4، اسد) بین مسوولان این سفارت، وزارت‌های مالیه و انکشاف دهات کشور و صندوق توسعه‌ی عربستان سعودی برگزار شد، مطرح شده است.

در اعلامیه این سفارت آمده است که صندوق توسعه عربستان سعودی (SFD) پیشنهاد افغانستان را مبنی بر ساخت ۶۰۰ مکتب به عوض ۱۰۰ مکتب با قرضه‌ی آسان ۵۰ میلیون دالری پذیرفته است.

بر اساس پیشنهاد دولت افغانستان، ساختمان این مکتب‌ها را به جای شرکت‌های ساختمانی، شوراهای انکشاف دهات می‌سازد و کیفیت آن توسط یک شرکت مشورتی مستقل نظارت خواهد شد.

سفارت افغانستان در ریاض گفته است که صندوق توسعه‌ی عربستان سعودی تمویل و دیزاین پروژه جاده‌ی حلقه‌ای کابل را نیز پذیرفته است.

صندوق توسعه عربستان سعودی به جانب افغانستان اطمینان داده است که با افتتاح جاده حلقه‌ای آرملک – لامان که تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می‌شود، پروژه‌های زیربنایی دیگر را نیز روی دست می‌گیرد.

پیش از این، موضوع ساخت ۱۰۰ مکتب از سوی عربستان سعودی در دیدار سفیر این کشور با فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا مطرح شده است.  این دیدار در پانزدهم سرطان صورت گرفته بود.

این درحالی است که سفیر عربستان در دیدار با مسلم‌یار گفته بود که ۱۰۰ مدرسه می‌سازد، اما بعداً توضیح داد که در ترجمه اشتباه شده است و عربستان سعودی ۱۰۰ مکتب می‌سازد.

ریاض به پیشنهاد کابل ۶۰۰ مکتب در افغانستان می‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد