ده-ها-سرباز-امنیتی-در-اسارت-طالبان-به-سر-می-برند

وزارت دفاع ملی کشور تایید نموده که ده ها سرباز سرحدی در ولایت بادغیس در اسارت جنگجویان طالبان قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیهٔ که از سوی این وزارت منتشر شده، آمده است؛ ۵۸ سرباز سرحدی که از ترکمنستان به طرف خانه های شان برگشته نموده بودند، در قید طالبان به سر می برند.

به نقل از اعلامیهٔ وزارت دفاع ملی؛ اعضای فامیل های این سربازان که بر اثر فشار های طالبان به ترکمنستان پناه برده بودند، نیز به وطن برگشته اند.

اعلامیه می افزاید که ۵۸ سرباز سرحدی هنوز هم در قید طالبان به سر میبرند و عملیات جهت ردیابی و رهایی این سربازان جریان دارد.

در پی حملات گسترده طالبان بر مواضع نیروهای سرحدی در ولسوالی بالا مرغاب ولایت بادغیس، ده ها سرباز سرحدی با ترک نمودن پاسگاهای شان به کشور ترکمنستان پناه بردند.

پیش از این، یک سرباز لوای دوم قول اردوی 209 شاهین نیز به سلام‌وطندار گفته بود؛ حدود 300 نیروی امنیتی در مرکز ولسوالی شیرین‌تگاب در محاصرۀ گروه طالبان قرار دارند و مسئولان قول اردوی 209 شاهین هیچ توجهی به آنان نمی‌کنند.

اما قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام نمود که گزارش سلام وطندار مبنی بر ۳۰۰ سرباز در محاصره طالبان جنبه فکاهی دارد؛ زیرا در ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب یک کمیت قابل ملاحظهء از نیروهای دفاعی وامنیتی تعبیه شده وهیچ گونه مشکل برای آنان وجود ندارد.

این درحالی است که مقام ها در شورای ولایتی بادغیس پیش از این گفته بودند که دست کم ۵۰ سرباز سرحدی به جنگجویان طالب تسلیم شده و بیش از ۶۰ تن دیگر شان به کشور ترکمنستان پناه برده اند.

ده ها سرباز امنیتی در اسارت طالبان به سر می برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد