دواخانه-ها-باید-قیمت-ادویه-ومهر-شان-را-در-پشت-نسخه-بیماران-درج-کنند

نورشاه کامه وال، رئیس اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی می‌گوید که به خاطر جلوگیری از قاچاق ادویه و تضمین کیفیت آن، مسوولین دواخانه ها مکلف هستند که قیمت ادویه را در نسخه های بیماران نوشته و در پشت آن مهر بزنند.

به گزارش افغان نیوز: اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی، امروز شنبه( ۱۵ - ثور) در کابل، طی نشست خبری گفت:"  تمام مردم باید به ادویه با کیفیت، مؤثر، مصون و با قیمت مناست دسترسی پیدا کنند."

آقای کامه وال هدف از  این کمپاین را حصول اطمینان از موجودیت ادویه و محصولات صحی با کیفیت درکشور و جلوگیری از ادویه غیر قانونی و قاچاق عنوان نمود.

وی افزود، این اداره تلاش دارد از تولید و فروش عمده ادویه و سایر لوازم و تجهیزات طبی در کشور اطمینان حاصل کند و شرکت های تولیدی وتوریدی مکلف اند پیش از عرضه هر دوا به بازار، اسناد کنترول کیفیت آن را از اداره تنظیم ادویه و محصولات صحی داشته باشند.

وی می گوید که بربنیاد قانون، دواخانه ها مکلف اند پس از دادن دوا به بیماران، مطابق نسخه داکتر معالج، قیمت مجموعی ادویه ومهر دواخانه را در پشت نسخه درج کنند.

رییس اداره ملی تنظیم ادویه ومحصولات صحی، از شهروندان خواست هنگامی که ادویه را مطابق نسخه دست داشته شان دریافت می کنند، از مسئول دواخانه بخواهند تا قیمت مجموعی ادویه ومهر دواخانه را در پشت نسخه درج کند. این اداره همچنان لیست های خریداری دواخانه هارا مورد ارزیابی قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که آنان ادویه ولوازم طبی مجاز را از تولید کننده گان، تورید کننده گان وعمده فروشان دارای جواز فعالیت رسمی، خریداری کرده باشند.

به گفته وی، در این کمپاین از اشتهارات وبازاریابی های غیرقانونی وبدون مجوز ادویه جلوگیری صورت می گیرد. "اداره ملی تنظیم ادویه ومحصولات صحی از شرکت های تولید کننده ادویه خواست اشتهارات شان را پیشاپیش با این اداره شریک سازند."

 کامه وال، از صاحبان وکارمندان مسلکی تمام تاسیسات دوایی در خواست کرد که ادویه و محصولات صحی موجود در تاسیسات  آنان باید اسناد رسمی خریداری داشته باشند. وی هشدار داد در صورتی که دواها ولوازم وتجهیزات طبی اسناد رسمی خریداری نداشته باشند مطابق قانون ضبط می گردند.

این درحالی است که شمارزیادی از مردم شاکی از آن اند که قیمت دواها در دواخانه ها بلند بوده و هیچ گونه کیفیت ندارند، از دولت میخواهند که از قیمت و کیفیت دواها در دوا خانه های مرکز و ولایات ارزیابی و نظارت درست داشته باشند.

دواخانه ها باید قیمت ادویه ومهر شان را در پشت نسخه بیماران درج کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد