دود-اعتیاد-از-میان-۲۹-هزار-زندانی-فواره-می‌کند

اداره تنظیم امور زندان‌ها، انتقال مواد مخدر را در داخل زندان‌ها تایید نموده و می‌گوید که شمار مجموعی زندانیان در سراسر کشور به ۲۹ هزار و ۲۴۸ نفر می‌رسد.

به گزارش افغان نیوز: نظام‌الدین نورستانی، معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌ها، امروز( یک‌شنبه، ۳ حوت) در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفت که از میان ۲۹ هزار و ۲۴۸ زندانی ۲۸ هزار و ۱۲۵ تن آن مرد و ۷۳۵ تن دیگر آن زنان هستند. 

آقای نورستانی از شمار دقیق زندانیان گروه القاعده در زندان‌های کشور ابراز بی‌خبری کرده و گفت که اکنون ۴۹۷ داعشی و ۳ هزار و ۸۹۳ طالب در زندان‌های کشور زندانی اند. 

او تاکید کرد که این آمار به دلیل نبود دیتابیس به‌گونه کامل دقیق نیست و قرار است در آینده نزدیک آمار زندانی‌ها وارد دیتابیس این اداره شود. 

معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌ها انتقال مواد مخدر را در داخل زندان‌های کشور پذیرفته و تاکید می‌کند که این اداره کمتر از یک سال است که مدیریت‌ زندان‌های کشور را به دوش گرفته و در آینده نزدیک قدم‌های جدی را در جلوگیری از انتقال و مصرف مواد مخدر در زندان‌ها روی دست خواهد گرفت. 

آقای نورستانی بیان کرد که در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۹۸۵ سیت تلفن همراه و ۱ هزار ۲۸۰ قبضه چاقویی خود ساز را از زندان‌های کشور به دست آورده و ۷ هزار و ۱۲۱ گرام چرس، ۱ هزار و ۷۷۶ گرام هیروئین، ۱ هزار و ۸۱۹ گرام شیشه، ۱ هزار و ۷۸۲ گرام تریاک و ۳۲۵ عدد تابلیت"K" را از زندان‌های کشور کشف و ضبط کرده است. 

او با بیان این که اداره تنظیم امور زندان‌ها توانسته در یک سال ۹ شورش و ۲۲ اعتصاب زندانی‌ها را مدیریت نماید، گفت که این اداره ۹۴ قضیه انتقال مواد مخدر، فساد اداری، غفلت و سوء استفاده وظیفوی را بررسی کرده که در آن ۴۱ منسوب خود این اداره، ۹۱ زندانی و ۷۸ پایواز زندانی دست داشته اند. همچنان اکنون ۴۶ قضیه دیگر زیر بررسی قرار دارد. 

به گفته آقای نورستانی؛ زندان بگرام توسط وزرات دفاع و برخی نظارت‌خانه از سوی وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت مدیریت می‌شوند و تلاش‌ها جریان دارد تا براساس زمانبندی و پلان منظم مدیریت این نظارت‌‌خانه‌ها و زندان بگرام نیز به اداره تنظیم امور زندان‌ها منتقل گردد. 

این درحالی است که پیش از این، زندان‌های کشور به صورت پراکنده توسط‌ وزارت‌های عدلیه، دفاع و داخله مدیریت می‌شد.

مسوولان اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گویند که این اداره در ماه‌های نخست سال به هدف تامین حقوق بشری زندانیان، جلوگیری از سازماندهی جرایم، فعالیت‌های تروریستی و اقتصاد جرمی به فرمان رییس جمهور غنی ایجاد شده است.

دود اعتیاد از میان ۲۹ هزار زندانی فواره می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد