حلقات-خاص-در-پی-تضعیف-حزب-جمعیت-هستند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح الدین ربانی در واکنش به تصمیم اخیر عطا محمد نور می‌گوید که شماری از حلقات و افراد نمی‌خواهند این حزب در پروسه‌های کلان ملی و روند صلح نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالفتاح احمدزی، سخنگوی حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی امروز( شنبه، 30 حوت) در گفتگویی اختصاصی به آژانس افغان نیوز گفت که این حزب از تاریخ و پیشنه طولانی برخوردار است و در مبارزات و سرنوشست سیاسی کشور نقش اساسی دارد و اکنون شماری از حلقات نمی خواهند که این حزب در سرنوشت سیاسی کشور نقش بارز داشته باشد.

آقای احمدزی در مورد دایر شدن کنگره انشعابی به رهبری عطا محمد نور می‌گوید که این برنامه هیچ ربطی به دفتر مرکزی حزب جمعیت ندارد و این اقدام خلاف قانون احزاب سیاسی کشور و اساسنامه حزب جمعیت اسلامی افغانستان است.

او از دایر شدن کنگره حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح الدین ربانی در آینده نزدیک خبر داده و گفت که  قرار است در این کنگره اعضایی حزب جمعیت از تمامی ولایت‌ها و ولسوالی‌ها حضور داشته باشند.

آقای احمدزی حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی را نماینده واقعی مردم دانسته و گفت که این چنین انشعاب‌ها از سوی افراد هیچ گونه تاثیر بر اهداف و برنامه‌های سیاسی این حزب ندارد؛ اما زیان بیشتر را به افرادی که به دنبال انشعاب و تقسیم حزب جمعیت است، وارد خواهد کرد. زیرا این گونه انشعاب‌ها مورد پذیرش مردم و اعضای حزب نیست.

این درحالی است که مجمع عمومی شاخه حزب جمعیت به رهبری عطامحمد نور، روز پنج‌شنبه(۲۸، حوت) در کابل برگزار شد. عطامحمد نور با گرفتن 65 رای تایید از ۷۵ رای، به عنوان رییس شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد.

شماری از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت در ماه سرطان امسال در محوریت عطامحمد نور با تشکیل کمیسیونی برای برگزاری کنگره این حزب، عنایت‌الله شاداب را به ریاست جلسات شورای رهبری جمعیت انتخاب و صلاح‌الدین ربانی را مخلوع اعلام کردند.

حلقات خاص در پی تضعیف حزب جمعیت هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد