اسماعیل-‌خان،-عطا-محمد-نور-را-به-نفاق‌افگنی-متهم-کرد

محمد اسماعیل‌ خان با برگزاری کنگره‌ی حزب جمعیت اسلامی از سوی عطا محمد نور مخالفت ورزیده و وی را به‌ نفاق‌افگنی متهم کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اسماعیل ‌خان، روز (دوشنبۀ، ۲ حمل) طی یک نشست خبری در هرات گفت که پیش از برگزاری کنگرۀ جمعیت اسلامی توسط عطامحمد نور در کابل، برای جلوگیری از نفاق‌افگنی و دو دسته‌گی جمعیت بسیار تلاش کرده است، اما اعضای شاخۀ جداشدۀ این حزب به سخنان او گوش فرا نداده‌اند.

به گفتۀ وی؛ کسانی در کنگرۀ چند روز پیش شاخۀ جداشدۀ این حزب در کابل دعوت شده بودند که عضویت این حزب را ندارند و بر بنیاد درخواست‌های شخصی، دعوت شده بودند.

اسماعیل‌خان تأکید می‌کند که تلاش دارند تا پس از برگزاری نشست ترکیه برای صلح افغانستان، با مشورۀ اعضای رهبری جمعیت اسلامی کنگرۀ این حزب دو باره برگزار شود. 

او می‌افزاید که دو دسته‌گی در جمعیت اسلامی سبب شد تا شماری از اعضای جمعیت در نشست مسکو دعوت نشوند.

این درحالی است که پنج‌شنبۀ گذشته مجمع عمومی جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری سیدعنایت‌الله شاداب، به منظور انتخاب رئیس این حزب، در کابل برگزار شد. 

در این نشست که شماری از چهره‌های حزب جمعیت چون محمد اسماعیل خان، محمدیونس قانونی و شماری دیگر از اعضای جمعیت حضور داشتند، در نهایت عطامحمدنور، از سوی شرکت‌کننده‌گان با اکثریت آرا به‌ عنوان رئیس شاخۀ جداشدۀ این حزب گزینش شد.

اسماعیل ‌خان، عطا محمد نور را به نفاق‌افگنی متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد