دومین-طراح-حمله-بر-دانشگاه-کابل-کشته-شد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که شخصی بنام احمد عضو دوم هسته طراح حمله بالای دانشگاه کابل در نتیجه درگیری با قوای امنیتی کشته و عضو سوم این هسته دستگیر گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز دو شنبه(26، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است: این تروریست که به ولایت پکیتا رفته بود، در درگیری با قوای شجاع امنیتی کشته شده است. همچنان عضو سوم این هسته دستگیر و تا ساعات دیگر به کابل انتقال می‌گردد. دوسیه و قضیه به سرعت در حالت انکشاف بوده و شما را پی در پی در جریان قرار خواهیم داد. 

وی افزوده است که به اساس اعتراف های عادل، آنها ده روز قبل از حمله؛ پوهنتون را بررسی کرده و متوجه شده بودند که آدم های با سر و وضع شهری و بهتر در دروازه ورودی مورد شک قرار نمی‌گیرند و تلاش جدی نمی شوند. به همین دلیل آنها با پوشیدن لباس های همنوع با محصلین شیک پوش یکی پی دیگر داخل می‌شوند و بیک های شان تلاشی نمیشود.

به گفته صالح؛ قرار این بوده که اگر بیک نفر اول تلاشی شود، نفر دوم باید با فیر تفنگچه پولیس را عاجل از پا درآورد. اکنون هویت انتحار کننده ها نیز افشا شده است که دو روز بعد برای ملت افغانستان معلوم خواهیم ساخت. خانواده شخص انتحار کننده نیز زیر نظارت ریاست عمومی امنیت ملی قرار دارد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان می‌افزاید: یک تروریست بنام احسان الله ولد محمد سالم که میخواست در حوزه پنجم ماین گذاری کند نیز گرفتار گردید و امروز این درنده صفت رابه مردم افغانستان معرفی می‌کنیم تا چهره و هویت اش را همه با تمام اوصاف بدانند. از قوای عدلی افغانستان با حرمت خواهش داریم که تروریستان را علنی محاکمه نمایند تا دل مردم یخ شود.

آقای صالح همچنان می‌گوید: به دوتا مرکز تدریس دینی در منطقه بگرامی که زیر پوشش مدرسه درین آواخر تبلیغ برای طالب می‌کردند و سرنخ شان به استخارات همسایه میرسد واضح و مستقیم هشداریه صادر گردید که لیست تمام طلب العلم خود را  به نهاد های مشخص دولت افغانستان شریک سازند؛ زیرا گزارشات زیادی وجود دارد که دشمن میخواهد از محراب و نام مقدس مسجد برای پنهان سازی اعمال ابلیس گونه ای خود استفاده نمایند.

این درحالی است که معاون اول ریاست جمهوری، روز شنبه (۲۴ عقرب) از دستگیری طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل خبر داد و گفت: «مردم نجیب و چشم‌براه افغانستان، طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل را دستگیر کردیم.

صالح در صفحه فیسبوک خود با نام بردن از این فرد گفت که او تا سال سوم دانشکده شرعیات کابل درس خوانده و بعد توسط یک عضو سابقه دار شبکه حقانی جذب و در نهایت "این جنایت را انجام داده است."

دومین طراح حمله بر دانشگاه کابل کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد