دانش-طالبان-با-سایر-گروه‌های-تروریستی-رابطه-دارند

معاون دوم ریاست جمهوری در مورد افزایش‌ خشونت‌های اخیر در کشور می‌گوید: نشانه‌ای وجود ندارد که طالبان براساس توافقنانه شان با امریکا، روابط شان را با سایر گروه‌های تروریستی قطع کرده باشند.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، امروز( پنج‌شنبه، ۴ جدی) در "نخستین کنفرانس ملی مدافعان حقوق بشر" گفت که طالبان حق ندارند برداشت شان را از اسلام بر مردم افغانستان تحمیل کنند.

آقای دانش افزود که حکومت در میز مذاکرات صلح از حقوق زنان، حقوق قربانیان جنگ، قانون اساسی، نظام سیاسی با جدیت دفاع کرده و نمی‌گذارد که دست آوردهای مردم افغانستان از بین برود.

او گفت که گروه طالبان در آجندای پیشنهادی خود در تمام موضعات قابل بحث یک پسوند اسلامی داده و این در حالی است که هیچ تعریف واضح از اسلام ندارد.

آقای دانش تاکید کرد که تمامی مردم افغانستان به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند و قانون اساسی کشور و نظام کنونی اسلامی است و ما حاضر هستیم که از آن دفاع نمایم.

به گفته آقای دانش، گروه طالبان به شورای حل و عقد برای تصامیم کلان ملی و تعیین رهبر نظام معتقد است؛ اما اراده مردم بهتر از شورای حل و عقد است و نباید گروه طالبان مردم افغانستان را نادان و خود را بهتر بداند.

معاون دوم ریاست جمهوری در مورد قتل‌های هدف‌مند اخیر در کابل گفت که دشمن ارزش‌ها و دست‌آورد‌های ۲۰ سال گذشته را هدف قرار داده است و با اعمال خشونت‌بار قصد دارد فاصله میان مردم و حکومت را بیشتر کند. بنابراین، حکومت باید در راستای تامین امنیت جان مدافعان حقوق بشر و شهروندان اقدام علمی نماید.

آقای دانش در مورد ترور یوسف رشید، رییس اجرای فیفا که روز گذشته از سوی افراد ناشناس به قتل رسید، گفت که یوسف رشید صدای جامعه مدنی و انتخابات افعانستان بود و آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی در جامعه کنونی افغانستان نهادینه شده است و با ترور افراد و مدافعان حقوق بشر این امر از بین نخواهد رفت.

این درحالی است که در یک ماه اخیر، قتل‌های هدفمند خبرنگاران و فعالان مدنی افزایش یافته و در آخرین مورد روز گذشته یوسف‌رشید، رییس اجرایی فیفا یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ای افغانستان ترور شد.

دانش: طالبان با سایر گروه‌های تروریستی رابطه دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد