طراح-حمله-تروریستی-بر-دانشگاه-کابل-دستگیر-شد

معاو اول ریاست جمهوری می‌گوید که عادل ولد محمد عارف، هسته طراح حمله تروریستی بالای دانشگاه کابل را دستگیر کردیم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، امروز شنبه(24، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که «هسته طراح حمله بالای پوهنتون کابل را دستگیر کردیم. چنانچه گفته بودیم داعش اسم است. اینهایی که این کار را کرده اند چند هویتی استند حزب التحریر – طالب – داعش و همه. یعنی هر زماینکه نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته اند».

صالح می‌گوید: طراح اصلی عادل ولد محمد عارف نام دارد که فاکولته شرعیات را تا صنف سوم خوانده است و بعدا توسط ثناوالله – عضو سابقه دار شبکه حقانی جذب گردیده تا این جنایت را انجام بدهد.

در نوشته صالح آمده، این تروریست می‌گوید: برایش گفته شده که کاری شود تا این حکومت زیر فشار قرار بگیرد، بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. این کار ها با انجام عملیات بالای اهداف نظامی امکان پذیر نیست.

آقای صالح  تصریح نموده که عادل در اصل از ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زنده گی می‌کند. مردم محله ای شان می‌گویند: وی از سه سال بدینسو لادرک و آوازه بود که برای جنگ و تعلیمات بیرون رفته است.  عادل نام می‌گوید که اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست بدست آورد و هدایت برایشان توسط ثناوالله داده می‌شد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان افزوده است که در چهل و هشت ساعت گذشته، کابل گواه حوادث تروریستی و جنایی بود؛ اما حوادث جنایی بسیار تقلیل یافته اند.  در ولسوالی قره باغ افسر شجاع امنیت ملی به اسم جگرن محمد اکبر خان و پسرش پرویز را شهید ساختند. فراموش ما نمیشود و بالای تثبیت و دستگیر قاتلیلن کار داریم. در حمله بالای اردوی ملی ما در ارغندی برادران ما هریک تورن محمد باقر-  – سرباز سراج – سرباز نوید و سرباز غریب شاه  در سنگر دفاع از عزت من و تو جان باختند. با خانواده های همه ای شان در تماس خواهم شد و رسیده گی لازم خواهیم نمود.

صالح می‌گوید: گارد های یکی از وکلای کابل میخواستند در روز روشن تاجری را اختطاف نمایند؛ موفق به فرار شدند. خانه وکیل شب محاصره شد ولی معلوم شد که طراحان اصلی ماجرا مخفی شده اند.

معاون نخست ریاست جمهوری در این مورد اعلام نموده که امروز قضیه رسما به سارنوالی سپرده می‌شود.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نیز امروز شنبه(24، عقرب) در بیست و پنجمین  جلسه شش و نیم صبح، خطاب به اعضای ۶۶ نفری این تیم گفت که شما حلقه کارا و نجیبه ای را تشکیل داده اید تا امید را تحکیم ببخشد. تطبیق میثاق امنیتی از دل قانون اساسی کشور میخیزد زیرا قانون شهروند محور است و شما این بند قانون را عملیاتی ساخته اید.

رییس جمهور غنی وعده سپرد که به زودترین فرصت طرح جریمه‌های سنگین و کمر شکن را امضا می‌کند تا قانون شکن ها بدانند که تیم شش و نیم تمام نظام را با خود دارد.

طراح حمله تروریستی بر دانشگاه کابل دستگیر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد