دیدار-خلیل‌زاد-با-رییس-دفتر-سیاسی-گروه-طالبان-در-قطر

گزارش ها می رسانند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی آن گروه در قطر به‌صورت غیر رسمی دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز: رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر، رییس گفتگو کننده‌ی طالبان، در قطر به طور غیر رسمی دیدار کرده است.

این رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به طالبان نگاشته اند که خلیل‌زاد تا کنون پاسخ پیشنهاد آتش‌بس موقت را از سوی طالبان دریافت نکرده است.

منابع این را هم گفته اند که احتمال ایجاد کمیته‌های کوچک از دو طرف برای برطرف کردن اختلاف‌ها و کاهش خشونت‌ها وجود دارد.

مقام‌های قطری به رسانه‌های پاکستانی گفته اند که قرار بود طالبان گفتگوها را دو روز پیش هنگام رسیدن خلیل‌زاد به دوحه آغاز کنند، اما ظاهرن آقای خلیل‌زاد از انجام گفتگو با طالبان تا زمان تصمیم‌گیری قطعی رهبری این گروه در مورد آتش‌بس، امتناع ورزیده است.

گفتگوها دو هفته پیش پس از آن متوقف شد که هیات امریکایی پیشنهاد آتش‌بس ده روزه را پیش از امضای توافق‌نامه‌ی صلح، به طالبان ارایه کرد.

این در حالی است که کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران در حملۀ هوایی نظامیان امریکایی نگرانی‌هایی را خلق کرده است که مبادا تنش ناشی از این رویداد، بر جریانات در افغانستان، به ویژه روند صلح این کشور اثر منفی برجا بگذارد.

دیدار خلیل‌زاد با رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد