راه‌اندازی-کارزار-مبارزه-با-ویروس-کرونا-در-کابل

پس از گسترش شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان سازمان اجتماعی جوانان آگاه با راه‌اندازی کارزار« کرونا باکسی شوخی ندارد» به شهروندان کابل ماسک، دست‌کش و آگاهی‌نامه در مورد این ویروس توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز: اقبال کوهستانی، معاون اجرایی این سازمان امروز( دوشنبه، 26 حوت) در شروع کارزار« کرونا باکسی شوخی ندارد؛ لطفاً مواظب باشید» گفت که اعضای سازمان اجتماعی جوانان آگاه در نخستین روز این کارزار نزدیک به هزار جوره دست‌کش، ماسک، و برگه آگاهی دهی در مورد ویروس کرونا به شهروندان کابل توزیع می‌کند.

آقای کوهستانی گفت که این سازمان تلاش دارند که با همکاری سایر سازمان‌های اجتماعی برنامه آگاهی دهی و توزیع دست‌کش و ماسک را در ولایت‌های دیگر کشور نیز راه‌اندازی نماید، تا شهروندان افغانستان با برنامه‌های پیشگیرانه از مبتلا شدن به این ویروس مصون باشند.

او هدف از این کارزار را مبارزه و آگاهی دهی در مورد ویروس کرونا عنوان کرده و افزود: ویروس کرونا به اندازه‌ی که نگرانی در میان شهروندان کشور خلق کرده خطرناک نیست، اما می‌شود با تدابیر برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های جدی این ویروس مصون ماند.

آقای کوهستانی از مردم خواست که باید تمامی موارد جلوگیری و اقدامات پیشگیرانه‌ای که در آگاهی‌نامه آمده است، رعایت نماید تا از خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در امان باشد.

معروف اصیل‌زاده، عضو دیگر سازمان اجتماعی جوانان آگاه در مورد راه‌اندازی این کارزار گفت که این برنامه برای آگاه عمومی و مبارزه با ویروس کرونا راه‌اندازی شده و مردم باید 18 مورد اقدام پیشگیرانه‌ که در آگاهی‌نامه‌ای توزیع شده آنان آمده است، رعایت نماید.

آقای اصیل‌زاده تأکید کرد: «متأسفانه شهروندان افغانستان آن چنانکه باید در مورد ویروس کرونا آگاهی می‌داشت، ندارند و باید از سوی نهادهای مختلف ازجمله وزارت صحت عامه، چنین برنامه‌های آگاهی دهی در سطح شهر راه‌اندازی شود و از خطرات مهلک ویروس کرونا به مردم آگاهی کامل داده شود».

او از وزارت صحت عامه کشور خواست که هرچه سریع‌تر مراکز صحی و اقدامات بهداشتی  را در سراسر کشور افزایش دهد تا افراد که دچار این ویروس می‌شود، بستر درمان برای آنان فراهم باشد.

در آگاهی‌نامه 18 ماده‌ای این سازمان از شهروندان کشور خواسته‌شده است که از شرکت در تجمعات مردمی اجتناب کرده و در بیرون از خانه‌هایشان ماسک و دست‌کش بپوشند. همچنان در آگاهی‌نامه تأکید شده است که از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری شود.

بااین‌همه با گسترش ویروس کرونا در سطح جهان، شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان نیز از 10 رویداد به 16 رویداد مثبت افزایش یافته است.

راه‌اندازی کارزار مبارزه با ویروس کرونا در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد