امضای-قرارداد-اعمار-پروژه-چک‌دم-به-ارزش-میلیون-افغانی

مسوولان اداره تنظیم امور آب، ۲۶ پروژۀ اعمار چک‌دم در ۹ ولایت افغانستان را با شرکت های ساختمانی خصوصی به ارزش بیش از ۱۳۸ میلیون افغانی امضاء کرد.

به گزارش افغان نیوز: انجنیر خان محمد تکل، رئیس ادارۀ ملی تنظیم امور آب دیروز شنبه( 24، حوت ) در یک کنفرانس خبری گفت که این پروژه ها در ولایت های هرات، بادغیس، پنجشیر، کابل، هلمند، فاریاب، غزنی، لوگر و فراه تطبیق خواهد شد.

آقای تکل بیان کرد، این پروژه ها به منظور مدیریت آب در ولایت های مختلف راه اندازی شده که با تطبیق این پروژه ها بیش از یک میلیون متر مکعب آب سطحی در ولایت های نامبرده کنترل و بیش از یک هزار هکتار زمین زراعتی تحت آبیاری قرار خواهد گرفت.

اداره ملی تنظیم امور آب به تعداد، هفت چک‌دم در ساحات مختلف ولایت هرات، هفت چک‌دم در ولایت بادغیس، به تعداد سه چک‌دم در ولایت پنجشیر، دو چک دم در ولایت کابل، دو چک در ولایت هلمند، دو پروژه چک‌دم در ولایت فاریاب و اعمار یک چک دم در ولایت غزنی  را با 10 شرکت ساختمانی خصوصی امضاء کرد.

رئیس اداره ملی تنظیم امور آب در اخیر تاکید کرد که با تطبیق این پروژه ها بیش از ده هزار خانواده از مزایایی آن بهرمند خواهند شد.

این در حالی است که دولت فنلند نیز اعلام کرده است که این کشور برای جلب کمک های جهانی برای افغانستان، نشست بین المللی برگزار می‌کند.

وزارت خارجه فنلند با نشر اعلامیه گفته است که این نشست در ماه نومبر سال جاری میلادی در جینوا برگزار خواهد شد. همچنان تاکید کرده است که این کشور همراه با حکومت افغانستان و سازمان ملل متحد، برای جلب کمک های جهانی این نشست را تدارک دیده است.

امضای قرارداد اعمار 26 پروژه چک‌دم به ارزش 138 میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد