روز-جهانی-زن؛-زن-از-زندان-مرکزی-رها-شدند

به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، ۲۰ زن زندانی به فرمان محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری افغانستان مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: حلیم کوهستانی، رئیس عمومی زندان‌های افغانستان گفته است که یک کمیسیون برای ارزیابی دوسیه‌های زنان زندانی در تمام ولایات افغانستان به کار آغاز کرده است.

آقای کوهستانی گفت این کمیسیون حکومتی به مناسبت روز جهانی زن میعاد حبس تعدادی از زنان زندانی را تخفیف داده و آن عده از زنانی که مدت کمی از حبس‌شان باقی مانده است را آزاد خواهد کرد.

براساس آمارهای رسمی، حدود ۹۰۰ زن در زندان‌های افغانستان زندانی‌اند. پرونده‌های مختلفی از خشنونت‌های خانوادگی گرفته تا قتل، زنا، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر پای دختران جوان و زنان را به زندان‌های افغانستان کشانده‌ است.

آقای کوهستانی می‌گوید: "تنها از زندان مرکزی کابل ۲۰ زن آزاد شده‌اند و این روند در تمام افغانستان جریان دارد و تا یک هفته دیگر کاملا عملی خواهد شد.

پیش از این بارها زندانیان زن در ولایت‌های مختلف افغانستان، به دلیل عدم رسیدگی به پرونده‌هایشان، فساد اخلاقی و بدرفتاری ماموران، دست به اعتراض زده و در برخی ولایت‌ها اقدام به اعتصاب غذایی هم کرده‌اند.

نهادهای مدافع حقوق زنان، از جمله نهاد موسوم به 'انجمن پیوند افغان‌ها' قبلا گزارشی‌هایی را منتشر کرده بودند که بر مبنای آن زنان زندانی دسترسی لازم به عدالت ندارند.

روز جهانی زن؛ 20 زن از زندان مرکزی رها شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد