غنی-اکثریت-زنان-افغان-در-فقر-زندگی-می-کنند

رییس جمهور غنی تصریح نمود که اکثریت قاطع زنان کشور در فقر زنده‌گی می‌کنند و به همین دلیل انواع خشونت، رنج و مصیبت نیز متوجه آنان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز یکشنبه( ۱۹، حوت) در مراسمی به مناسبت هشتم مارچ، روز جهانی همبستگی زنان گفت که «حضور و مشارکت زنان در سطح بالای کشور، پیشرفت قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.» به گفته رییس جمهور غنی، زنان در بسیاری از مباحث و تصمیم‌گیری‌ها روی مسایل کلان ملی نقش و حضور دارند.

از جانب دیگر رییس جمهور غنی می‌گوید که فقر مشکل بنیادین زنان کشور است و تا زمانی که این پدیده به صورت کامل محو نشود، محرومیت زنان هم‌چنان باقی خواهد ماند.

به گفته وی، اکثریت قاطع زنان کشور در فقر زنده‌گی می‌کنند و به همین دلیل انواع خشونت، درد، رنج و مصیبت نیز متوجه زنان فقیر است. او تأکید کرد که محو فقر باید در صدر اولویت‌های حکومت در سال آینده قرار داشته باشد و برای کاهش فقر زنان سرمایه‌گذاری شود.

رییس جمهور غنی تصریح کرد: «زنی که کار دارد، یک زن توانمند است. زنی که عاید دارد، از حقوق اسلامی خود دفاع کرده می‌تواند.» به گفته رییس جمهور برای این‌که زنان بتوانند صاحب کار و درآمد شوند، لازم است تا سطح معارف کشور بهبود یابد.

در همین حال، دلبر نظری، وزیر امور زنان در این مراسم گفت که نمایندگان زن باید در نشست های صلح شرکت فعالانه داشته باشند، زیرا این کار به حفظ دستآورد های هجده سال اخیر کمک خواهد کرد.

این در حالی است که از چند ماه به این طرف، گفت‌وگوهای صلح به گونه جدی از سوی امریکا و سایر کشورهای منطقه دنبال می‌شود و در این میان بانوان افغان حضور چندانی در گفت‌وگوهای صلح نداشته اند.

غنی: اکثریت زنان افغان در فقر زندگی می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد