بدون-حضور-زنان،-هیچ-صلحی-صورت-نمی-گیرد

بانوی نخست کشور در برنامه‌ی به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان تاکید داشت که اگر خانم‌ها در میز مذکرات نباشند؛ هیچ صلحی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش افغان نیوز: رولا غنی بی‌بی گل، بانوی نخست افغانستان امروز پنجشنبه (۱۶ حوت) در برنامه‌ی به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان گفت که زنان افغان، خواسته‌های شان را از مذاکرات صلح بیان داشته اند و "هیچ طرفی" نمی‌تواند آنان را نادیده بگیرد.

وی افزود "من می‌دانم که حکومت حامی دست‌آوردهای زنان است و می‌دانم اگر خانم‌ها در میز مذکرات نباشند؛ هیچ صلحی نخواهد شد".

خانم غنی، در این برنامه گفت که زنان خبرنگار در دور دست ترین نقاط افغانستان کار می‌کنند و به عقب برنخواهند گشت.

در همین حال رضای معینی، نماینده خبرنگاران بدون مرز برای افغانستان نیز گفت که حضور بانوان خبرنگار برای مبارزه با تفکر "طالبانی و کوردلی" اهمیت دارد.

فریده نیکزاد، مسؤول مرکز حمایت از زنان ژورنالیست گفت که توافق صلح باید مشروط به حفظ دست‌آوردهای نزدیک به دو دهه گذشته باشد.

حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و عضو هیأت مذاکره کننده حکومت با طالبان گفت که هنوز مذاکرات صلح به گونه رسمی آغاز نشده و در صورت آغاز آن، خواسته‌ها و پیشنهادات زنان مدنظر گرفته خواهد شد.

قابل ذکر است که سازمان خبرنگاران بدون مرز و مرکز حمایت از زنان ژورنالیست افغانستان، برنامه‌ی را به مناسبت هشت مارچ، روز جهانی همبستگی زنان در کابل برگزار کرد و به این مناسبت، سه خبرنگار بانو را پس از ارزیابی کارهای شان، تقدیر کرد.

بدون حضور زنان، هیچ صلحی صورت نمی گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد