روند-تطبیق-واکسن-کرونا-آغاز-شد

مراسم آغاز تطبیق واکسن کرونا با حضور رییس‌جمهور غنی، معاونان او، اعضای کابینه، رییسان مجلس نمایندگان و مجلس سنا و سفیر هند در ارگ دایر گردید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، امروز سه‌شنبه(۵، حوت) در مراسم آغاز تطبیق واکسین کووید ۱۹، گفت که دولت در تلاش تدارک منابع به‌خاطر تهیه‌ی واکسین برای ۴۰ درصد شهروندان کشور در مرحله‌ی دوم است.

آقای غنی همچنان گفت که خطر کرونا هنوز هم رفع نشده و گونه‌های جدید این ویروس درحال شیوع است. بنابراین، همه باید اقدامات احتیاطی را در نظر داشته باشد.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه گفت که تطبیق آگاهانه‌ی واکسین کرونا یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های این وزارت است. 

آقای مجروح از مردم خواست که وزارت صحت را در قسمت نظارت دقیق و شفاف تطبیق موثر واکسین کرونا همکاری کنند.

رودرندرا تاندون، سفیر هند در کابل نیز در این مراسم گفت که واکسین کرونای کمک‌شده از سوی کشورش به افغانستان نشان‌دهنده‌ی تلاش هند برای مبارزه با کرونا و ایجاد همبستگی جهانی در این راستا است.

آقای تاندون همچنان گفت که هند بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی واکسین کرونا در جهان است و تا کنون ۲۳ میلیون دوز واکسین را به کشورهای دوست و همکارش کمک کرده است. 

سفیر هند در کابل افزود که کشورش آماده است با حکومت و نهادهای صحی افغانستان از نزدیک کار کند تا بتواند به‌عنوان مثال همبستگی جهانی با ویروس کرونا مبارزه کنند.

این درحالی است که افغانستان ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا از سوی هند دریافت کرده است. قرار است با این واکسین ۲۵۰ هزار نفر در افغانستان واکسین شوند.

براساس آمار وزارت صحت عامه کشور؛ تهیه واکسین برای شهروندان کشور در مجموع ۶۵۳ میلیون دالر هزینه می‌برد.

روند تطبیق واکسن کرونا آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد