اردوغان-در-گفت‌وگو-با-غنی-خواستار-آتش‌بس-شد

رییس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رییس جمهور غنی از ادامه خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار آتش‌بس در افغانستان شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور بعد از ظهر روز (یک‌شنبه، ۱۲ دلو) با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از طریق تلفن صحبت کرد.

در اعلامیه ارگ آمده است که در این گفت‌وگوی تلفنی، آقای غنی در مورد انکشافات جدید در روند جاری صلح صحبت کرده و نقش ترکیه را منحیث یک کشور قوی اسلامی در منطقه، در روند صلح، به ویژه در راستای ایجاد اجماع منطقه‌ای مهم خوانده است.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از ادامه خشونت‌ها و ترورهای هدفمند از سوی طالبان، ابراز نگرانی کرده و ضمن تاکید بر تامین آتش‌بس، گفته است که طالبان باید از خشونت‌ها دست کشیده و راه‌حل سیاسی را اختیار کنند.

وی از همکاری بیشتر کشورش به افغانستان، به ویژه در زمینه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، معارف و پروژه‌های زیربنایی، اطمینان داده است.

همچنان، روسای جمهوری دو کشور توافق کرده‌اند تا به منظور همکاری بیشتر در روند صلح، در آینده نزدیک به ابتکار ترکیه، نشست سه‌جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و ترکیه و نیز کنفرانس مشترک علمای افغانستان و ترکیه برگزار شود.

این درحالی است که ترکیه یکی از شرکا و متحدان نزدیک افغانستان پس از سقوط حکومت طالبان به شمار می‌رود و این کشور در طول ۱۹ سال گذشته میلیون‌ها دالر برای بازسازی افغانستان کمک کرده است.

اردوغان در گفت‌وگو با غنی خواستار آتش‌بس شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد