روند-ساده-سازی-پروسیجر-صحی-و-ایجاد-درصدی-سهولت-برای-مردم

عمده فروشی های دارو، تاسیس دواخانه ها، انتقال دواخانه ها مواردی هستند که ساده سازی پروسیجر آن ها در ولایات صورت خواهند گرفت و با راه اندازی این پروسه بیش از ۶۰ درصد سهولت برای مردم وسرمایه گذاران ایجاد می شود.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر نورشاه کامه وال، رییس اجراییه اداره ملی تنظیم دوایی و محصولات صحی، امروز دوشنبه(11 دلو) در کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز رسانه های حکومت در کابل برگزارشده بوده از آغاز پروسه ساده سازی خدمات صحی خبر داد و گفت: با راه اندازی این پروسه زمینه و فرصت ها برای مردم و سرمایه گذاران آسان خواهد شد.

کامه وال تصریح می کند، بنا به مشکلات خدمات صحی مردم و سرمایه گذاران این اداره تلاش دارد برنامه ساده سازی پروسیجرصحی را اجرا نماید، بدین وسیله بتوانند کاهش فساد و سواستفاده ها، زمان گیر بودن طی مراحل برای سرمایه گذاری در بخش صحی و وارداتی ادویه جات و افزایش عواید دولت را به وجود آورد.

رییس اجراییه این اداره تاکید نمود، بهبود کیفیت ادویه ها، قیمت مناسب برای داروها، مصؤن بودن مردم از اضرار داورها، شفافیت در خدمات صحی، خدمات اداری و بالا بردن ظرفیت اداری از اهداف ساده سازی این خدمات می باشد.

داکتر نورشاه کامه وال اضافه کرد، با ایجاد این پروسه عواید دولت افزایش می یابد و مصارف مراجعین کاهش خواهند یافت.

احمد مسعود توخی، رییس عمومی اداره خدمات ملکی، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی با ابراز خرسندی از اقدامات این اداره اظهار داشت یکی از چالش های بزرگی که سرمایه گذاران در بخش تجارت ادویه با آن مواجه اند زمان گیر بودن طی مراحل کاری برای واردات ادویه به داخل کشور می باشد که با راه اندازی این کار زمانها از ماه به هفته و از هفته به روز و از روز به ساعت کاهش خواهد یافت.

آقای توخی علاوه کرد، تمامی ساده سازی ها تحت یک نقشه صورت می گیرد که در این نقشه برداری مردم از آغاز و پایان مراحل کاریشان مطلع خواهند شد و بدون سرگردانی و مصارف بیجا می توانند کارهایشان را طی مراحل نمایند.

وی همچنان افزود، این سهولت کاری باعث شفافیت کاری می شود که در هر مرحله هر فردی که فساد و سواستفاده نماید در این نقشه آشکار خواهد شد.

این در حالی است که قبلا برنامه ساده سازی خدمات صحی در چهار پروسه  خرید و فروش ادویه ها، امتیاز دواخانه ها، فروش دواخانه ها، و سایر مواد در مرکز نیز جریان داشته است.

در همین حال تفاهمنامه  خدمات و ساده سازی پروسیجر کاری میان اداره ملی تنظیم دوایی و محصولات صحی و اداره خدمات ملکی و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی به امضا رسید.

 

 

روند ساده سازی پروسیجر صحی و ایجاد 60درصدی سهولت برای مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد