رئیس-جمهورغنی-به-ازبکستان-سفر-میکند

وزیرخارجه ازبکستان دعوت نامه رسمی شوکت میرضیایف رئیس جمهوری آن کشور را به رئیس جمهورغنی تقدیم کرد، تا برای گسترش روابط به تاشکند سفر نماید.

به گزارش افغان خبر:  محمداشرف غنی رئیس ‏جمهور کشور، روز سه شنبه با عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجۀ ازبکستان که در رأس یک هیئت عالی رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، وزیر خارجۀ ازبکستان دعوتنامه رسمی شوکت میرضیایف رئیسجمهوری ازبکستان را بهخاطر سفر رسمی رئیسجمهورغنی به آن کشور، تقدیم کرد.

کاملوف گفت، در سفر هیئت افغانستان که چندی قبل به ازبکستان صورت گرفت و در آن بحثهای مقدماتی انجام شد، رئیسجمهور ازبکستان علاقهمند گردیده تا روابط میان دو کشور به ویژه در عرصه‏های امنیتی، اقتصادی، انکشاف خطوط آهن، زیرساختها، افزایش تجارت و آموزش‏های تخنیکی تقویت گردد.

این درحالی است که شوکت میرضیایف چند ماه قبل بعد از مرگ اسلام کریم اف به عنوان رئیس جمهور ازبکستان انتخاب گردید.

افغانستان با ازبکستان میانه خوبی دارد و در این اواخر کشور های آسیای میانه در عرصه انزژی همکاری بیشتری با کشورمان داشته است.

رئیسجمهورمحمداشرف غنی، ضمن خوش آمدید به هیئت ازبکستان، از دعوت رسمی میرضیایف رئیسجمهوری ازبکستان تشکر کرد و این دعوت را پذیرفت.

وی گفت که امیدوارم قبل از سفرم به ازبکستان، در بخش‏های مختلف پیشرفتهای لازم و دستآوردهای قابل ملاحظۀ میان دو کشور رقم خورد.

 

رئیس جمهورغنی به ازبکستان سفر میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد